Forside * Featured

Opdateret: YouSee-kunder ladt i stikken

-
YouSee overvågningscenter. Foto: TDC
YouSee overvågningscenter. Foto: TDC

“Glædelig pinse, vi har lukket”. Sådan er det lige nu for ca. 150 bredbåndskunder hos TDC som skulle flyttes til YouSee bredbånd. En fejl i omlægningen af IT systemerne fra TDC til YouSee opsagde nogle af sine bredbåndskunder.

Rettelse:

Annonce:

Den oprindelige artikel sagde 12.000 kunder, da det var tallet vi havde fået af en kilde.

TDC har nu undersøgt sagen til bunds, og vil kun bekræfte at 162 kunder er påvirket af den fejl ved flytningen af kunder.

Pressemedarbejder Nis Peder Kolby fra TDC bekræfter overfor recordere.dk at problemet opstod inden Pinse, og at de påvirkede først fik løst problemet efter helligdagene. TDC ønsker dog at understrege at de havde fat i kunderne inden Pinseferien.

Desværre er de ca. 150 bredbåndskunder prisgivet, da TDC’s servicesafdeling som manuelt skal genoprette abonnementerne er lukket i pinsen. Kunderne oplever at nettet forsvinder, og i bedste fald kan de ramme YouSee’s aktiveringsportal og så for en kort periode komme på igen.

Problemet opstod i forbindelse med overflyttelsen af TDC’s bredbåndskunder til YouSee bredbånd, og ved en fejl fik man så opsagt 150 kunder i systemet.

Recordere.dk har talt med flere kunder der har mistet deres net, og som venter på at deres net skal aktiveres igen manuelt af TDC. Desværre er de medarbejdere som skal gøre det på pinseferie, og TDC har ikke kaldt mandskab ind til at løse problemet for de berørte kunder.

 

YouSee butik. Foto: recordere.dk
YouSee butik. Foto: recordere.dk

 

Internettet og TV forsvandt i tre dage

Hos Susanne Andersen i Kastrup er man godt træt af at skulle vente tre dage på at internet. “Det er godt trælst” fortæller Susanne Andersen til recordere.dk

På YouSee’s facebook side er der også mange henvendelser, men deres Social Media afdeling holder åbentbart også pinseferie.

“Kan vi få en status over hvad der sker for internetttet i Risskov 8240? det har kommet og gået hele tiden siden kl 20:00 lørdag og hver gang har det fået modemet til at smide nettet helt og lavet ligesom en softreboot hver gang.” skriver Daniel Rasmussen.

“Vi kan ikke komme på vores internet- alt er forsøgt, genstart og det hele og jeg kan ikke se nogen fejlmelding på adressen på jeres hjemmeside!?  
Kløvbakken i Outrup.”, skriver Caroline Kaas.

“Kære YouSee er der et eller andet galt med jeres net i Hvidovre? jeg kan kun få 5 mbit ned (35 op) og min router bliver ved med at smide internettet? Mine børn bliver ret træls når Frost bliver afbrudt! Så i kan godt forstå at det er en alvorlig sag! (ps. tv et kører via kabel, så det er ikke wifi den er galt med)” skriver Søren Kirk.

“Hvornår forventer I at få bredbånd forbindelse ordnet i København S? Jeg har ikke haft internet siden fredag og det fungerer stadig ikke.”, skriver Katharina Vind

 

TDC: “Vi ved vi har problemer”

Recordere.dk har talt med TDC’s pressemedarbejder Nis Peser Kolby, der bekræfter at de har tekniske problemer med flytningen af kunder i IT systemerne, men at han ikke kan komme det nærmere før tirsdag når folk møder på arbejde.

Så god pinse til de berørte kunder.

 

Image9

 

Store problemer ved sammenlægningen

YouSee oplevede også i forbindelse med lanceringen af deres nye TV boks at IT Systemerne koksede, og mange kunder måtte vente flere dage på at deres boks blev aktiveret.

Er du en af de berørte af problemet, så fortæl om dine oplevelser i kommentarfeltet.

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.