Forside Indhold og distribution Musik

Pladeselskaber til Spotify: Færre nye albums til gratis-kunder

-
Foto: Shutterstock.com. Illustration: recordere.dk

Snart vil Spotify ikke længere have samme musikudvalg på gratis som betalt. Nye albums begrænses til betalende kunder.

Spotify står overfor at gøre en ende på en årelang praksis, om at have samme musikudbud til betalende abonnetenter som til de gratis reklamefinansierede abonnementer.

Snart vil gratis-kunderne skulle vente længere tid på at få adgang til nye populære albums. Det skriver The Verge.

De nye tiltag er en deal som pladeselskaberne (Sony, Universal og Warner) angiveligt er ved at indgå, i forbindelse med forhandlinger om kontraktforlængelser for musiktjenesten.

Endnu foreligger der ikke underskrevne aftaler, men det forlyder at Spotify har nikket ja til de nye betingelser fra pladeselskaberne. Ifølge avisen Financial Times får Spotify rabat på musikken ved at acceptere de nye betingelser.

Annonce

 

Spotify rundede forleden 50 millioner betalende abonnenter, og musiktjenesten benyttes derudover af cirka det samme antal abonnenter på den gratis reklamefinansierede musikstreaming.

Det forlyder ikke hvor længe gratis-kunderne skal vente på nye albums, hvis de nye vilkår her gennemføres.