Forside Nyheder

Facebooks Netflix- og YouTube-konkurrent skifter navn

-

Facebook har besluttet sig for at omdøbe deres angreb på YouTube og Netflix.

Indtil videre har video-fanen, der foreløbig har været at finde på Facebook-forsiden hos en lille, udvalgt skare i USA, bare heddet det temmelig oplagte ”Video”.

Men nu kommer den i stedet til at hedde ”Watch”. Det lyder måske lige så generisk, men eftersom den angiveligt vil blive markedsført som en tjeneste, der hedder ’Facebook Watch’, er der tale om noget mere produkt-agtigt, som også adskiller sig fra f.eks. Facebook Live, der også er en videotjeneste, blot med live-broadcasts.

Facebook Watch skal tilbyde både brugervideoer á la YouTube og eget indhold fra Facebook, som de har snakket om at markedsføre længe.

Ifølge Engadget kommer et af de første eksklusive tv-shows på Facebook Watch til at være bestyret af Mike Rowe, som nogle måske husker fra tv-showet ’Dirty Jobs’, hvor han prøvede kræfter med nogle af de mest beskidte jobs i verden.

Dette show kommer dog til at hedde ’Returning the Favor’. Tjenesten ruller ud til resten af USA over de næste få uger. Hvordan og hvornår den kommer til Europa, er endnu ikke meldt ud.

Annonce