Forside Indhold og distribution Film

Netflix under pres: Nu vil Amazon måske også lave reklamefinansieret streaming

-

Amazon pønser på at lave en reklamefinansieret version af deres videotjeneste.

Dermed springer Amazon sprunget med på en ny trend, der leverer et gratis modstykke til Netflix-modellen, der som bekendt betyder at man kan se alle de film og serier, man har lyst til, for et månedligt beløb.

Roku har tidligere udfordret Netflix ved at levere en gratis, reklamefinansieret streamingtjeneste med deres bokse og sticks, og den amerikanske filmstreaming-tjeneste Vudu har gjort det samme.

Men nu træder Netflix’ måske største konkurrent, Amazon Video altså også ind på denne bane.

Det er reklamebranche-magasinet Ad Age, der har talt med kilder, som mener at have kendskab til, at Amazon er i gang.

Ifølge disse kilder skulle indholdet dog ikke være helt det samme som på Amazon Video, så udvalget kan være mindre, eller bestå af ældre materiale.

Kilderne siger endda, at Amazon vil levere data om brugerne som en del af en eventuel aftale med mediefirmaerne, der så til gengæld skal love at levere et bestemt antal timers materiale om ugen.

Angiveligt er Amazon især på jagt efter mad-shows, børne-tv og rejseprogrammer.