Forside Nyheder

Bruger forum på kant med KiSS

   


MPC Club – Hi-Jack Networked Media Player Portal – er gået i en kritisk dialog med KiSS omkring garanti reparationer på moddede KiSS players og recordere.


 


Computer World beretter


Det resulterede i en artikel i Computer World med overskriften “Tusindvis af brugere vender Kiss ryggen” torsdag d. 7/12. Her skriver journalisten bl.a.:



“MPC har samarbejdet med Kiss om fejl og mangler og ydet gratis support fra bruger til bruger, men nu har MPC vendt Kiss ryggen på grund af utallige brudte løfter og dårlig service, hvor blandt andet brugere med defekte afspillere ikke kan få dem byttet”


Administrerende direktør hos KiSS, Peter Christensen, nedtoner problemerne og fortæller at de er i dialog med MPC Club omkring veje til at hjælpe MPC brugerne og andre der havner i en situation hvor garantien frafaldes pga. brugerens egne modifikationer.


Læs Computer Worlds artikel her


 


MPC Club svarer


MPC Club bekræfter at der er en dialog imellem dem og KiSS, og at de netop har forsøgt at undgå en krig igennem pressen i denne tvist. Tværtimod har både de og KiSS ønsket at finde en mindelig løsning.


Men samtidig kan man læse af deres krav til KiSS, at tonen er skærpet. Kravene går på følgende:



– Mange DP og VR brugere benytter en modded firmware, for at håndtere de harddisk problemer som de originale firmware har. Indtil KiSS tilbyder deres egen version af et HDD FIX værktøj, så skal KiSS acceptere at garantien stadig gælder her. MPC Club er dog enig i, at den originale firmware skal geninstalleres før indsendelse til reparation (hvis muligt).


– Kodefri modeller vil ikke blive repareret, og MPC Club er enig her. Men KiSS tilbyder nu kunder der er kommet i klemme reservedele som strømforsyning, DVD-drev og motherboard til rimelige priser.


– MPC Club kræver en hurtigere reaktion fra KiSS når der er bugs i ny firmware. Samtidig ønskes en oversigt fra KiSS over hvilke modeller der stadig serviceres, og hvor længe den support opretholdes.


– Der ønskes I det hele taget en bedre kommunikation. Og dedikerede udviklingsresourcer på hver model, så det ikke kun er nye og kommende modeller der har opmærksomheden hos KiSS.


Læs kravene fra MPC Club her


 


Fortsættelsen….


Selvom begge parter nu forsøger at neddysse problemerne, så ser vi nu en stor brugergruppe der er ved at være godt træt af den måde KiSS håndterer produkternes service og videre udvikling på. At KiSS sender produkter på gaden, og efterfølgende kommer med nye firmwares med fejl for til sidst at droppe udviklingen fordi kræfterne koncentreres om nye kommende produkter.


Vi følger sagens udvikling, og lader foreløbig MPC Club om dialogen. Men skulle det ende i hårdknude støtter vi gerne op fra recordere.dk forum i det omfang at vi kan hjælpe og støtte den ædle sag – at få bedre KiSS produkter til brugerne og få KiSS til at yde den nødvendige support med nye firmwares uden fejl.


 


Se også:


Debat i forummet om denne nyhed


 



 


 


 


 

Annonce