Forside Nyheder

TV-tjenesten Joost er død


Så er det afgjort. Den stærkt opreklamerede online tv-tjeneste Joost, som Janus Friis og Niklas Zennström lancerede i 2006, er nu officielt død.


Det skriver journalisten.dk i dag, på baggrund af oplysninger fra TechCrunch, om at “boet” efter Joost er overtaget af Adconion Media Group.


Online TV-tjenesten Joost kom til verden i 2006, lanceret af Skype millioner fra Janus Friis og Niklas Zennström. Tjenesten var fra starten stærkt opreklameret, og forventningerne dengang var enorme. Joost skulle være alternativet til YouTube. Stedet hvor man kunne se online TV, direkte og forskudt.


På baggrund af succeser som Skype og Kazaa, var forventningen at Friis og Zennström ville revolutionere medieverden endnu engang. Men TV-tjenesten blev et flop, og i juni i år skar de ned på forretningen, og fyrede en stor del af medarbejderne.


Nu er det så endeligt slut. Den nye ejer Adconion satser på, at kunne bruge resterne fra Joost til deres egen online video-tjeneste.


 


Kilde: journalisten.dk

Annonce