Forside Nyheder

Loewe overgår forventningerne


Loewe formår at levere de resultater, som konkurrenterne sukker efter.


Det går op og det går ned i showbusiness. Man fristes til at sige det samme om elektronikkoncernerne. For mens Bang & Olufsen igen må skuffe investorene, og nedjustere forventningerne til årsregnskabet, så går Loewe den modsatte vej:


Loewe opjusterer forventningerne.


Det tyske luksusmærke indenfor forbrugerelektronikken oplevede godt nok et svagt fald i omsætningen, men formåede aligevel at øge indtjeningen. Deres seneste regnskabsår (2009) er slut nu, og viste et overskud på 101 mio. kroner, mod forventet 90 mio. kroner i seneste prognose. Omsætningen blev på 2,44 mia. kroner.


Finanskrisen kan dog også mærkes hos Loewe. Det har især gået ud over omsætningen på eksportmarkederne, hvor Spanien og Holland er blandt de vigtige.


Det får dog ikke Loewe til at stoppe op, tværtimod er forventningerne endnu større til 2010. Her venter de en moderat omsætningsstigning bl.a. som følge af en fortsat offensiv på produktlanceringerne.


 




Loewe Individual i hvid (introduceret januar 2009)


 


Mange nye Loewe TV med LED på vej


I 2010 lancerer Loewe et stort antal Full HD LCD-TV med LED backlight.


Frieder C. Löhrer, adm. direktør i Loewe AG fortæller:


“De nye Individual tv kommer på markedet lige inden VM i fodbold 2010. Når det gælder design, fascinerende billedteknologi og individualisérbarhed, vil de nye superflade apparater sætte nye standarder i branchen. Som et ekstra højdepunkt kommer Loewe Mediacenter også på markedet i andet kvartal”


Derudover udbygger Loewe i 2010 kontinuerligt området Home Entertainment-systemer med nye, innovative højttaler- og Multiroom-løsninger. Også økonomisk står koncernen godt rustet til fremtiden.


Oliver Seidl, finansdirektør i Loewe AG fortæller: “Vi har pålagt os selv en stram omkostningsdisciplin og har med vores meget solide kapitalstruktur og finansieringsaftaler lagt fundamentet for et godt regnskabsår 2010.”


Efter en vækst på 4 % i det forløbne regnskabsår 2009 forventes det europæriske marked nu at vokse med godt 10 % i 2010, bl.a. på grund af VM i fodbold i Sydafrika.

Annonce