Forside Nyheder

De unge gider ikke B&O


Bang & Olufsen har svært ved at levere det de unge vil ha’


B&O har svært ved at begejstre de yngre generationer. Er du under 40 år, er der en stor chance for at du ikke ejer et produkt fra Bang & Olufsen.


Over 40 år er synet på B&O nogenlunde intakt. Men i gruppen under 40 år bliver der færre og færre, der ser B&O produkterne som noget de bare må eje.


Det viser en særkørsel af en imagemåling udført af YouGov Zapera for Berlingske Business.


B&O’s image er i dag dårligere end IKEA, Ecco og Sony.


Aktieanalytikere vurderer over en bred kam, at B&O vil få svært ved at nå tidligere tiders niveau for omsætning og overskud. Det skyldes bandt andet at deres kunder er blevet for gamle.


“B&O har haltet bagefter teknologisk i en række år, og det har skadet B&Os image specielt blandt de yngre,” fortæller Rune Møller fra Jyske Bank til Berlingske Business. Rune Møller har analyseret B&O i mere end ti år.


Angående B&O kundernes høje alder vurderer Rune Møller at “Det vil være en problematisk udvikling, som på sigt vil betyde, at kunderne forsvinder.” 


B&O har tidligere erkendt at de har svært ved at tiltrække de yngre elektronik forbrugere. De har dog ikke ønsket at kommentere den seneste image måling, overfor Berlingske Business, med begrundelsen at deres image i Danmark ikke betyder det store globalt set.


 


Kilde: business.dk

Annonce