Forside Nyheder

Blockbuster tættere på døden


Blockbusters amerikanske moderselskab er lige rykket et skridt nærmere den totale glemsel.


Efter en benhård konkurs, primært forårsaget af Netflix og lignende tjenester, blev de sidste år i april købt af satellit-TV-firmaet Dish Network, der ville bruge brandet til at lancere en Netflix-konkurrent online med.


Disse planer er nu officielt blevet skrottet. Blockbuster nåede faktisk allerede at lancere en video-streamingtjeneste allerede inden de blev overtaget af Dish, der så ville putte tjenesten (sammen med en DVD/Blu-ray-postordretjeneste) ind som et tilbud til Dish-abonnenter.


Trådløse Blockbuster-tablets


Dish havde også ifølge Bloomberg nogle ambitiøse planer om at sælge nogle underholdningstablets, der kunne streame video fra skyen hvorsomhelst via et dedikeret, mobilt netværk. Men de amerikanske telemyndigheder satte en kæp i hjulet for disse planer.


Nu er alle planerne skrottet, og Dish overvejer, hvad de skal gøre med Blockbuster-brandet. Der er cirka 900 Blockbuster-butikker tilbage i USA, hvilket er en lille brøkdel af de mange tusinde butikker, der tidligere var. Da Blockbuster i USA var på sit højeste, havde de cirka 60.000 ansatte i USA alene. Til sammenligning er det tæt på, hvad Cisco har på verdensplan.


Blockbuster Danmark kører fortsat videre uafhængigt af moderselskabet.

Annonce