Forside Nyheder

Nokias nye stil: Frækhed


 


Der er ingen tvivl om at Nokia er en virksomhed under forandring. Især i den amerikanske division af virksomheden, er der kommet nye, unge marketing-kræfter til, der skubber til opfattelsen af Nokia som et tørt, finsk firma.


Det kan man dels se i Nokias sociale medie-profil, men nu også i deres app-kollektion. Nokia er nemlig frustrerede over, at de ikke kan give deres kunder adgang til fotodelingsnetværket Instagram på en ordentlig måde. Der findes masser af alternative apps, men ingen af dem kan hamle helt op med Instagram, der er voldsomt populær på både iOS- og Android-platformene.


Som reaktion herpå har Nokia nu lavet en app, der hedder #2InstaWithLove. En lille kærlighedshilsen fra Nokia til Instagram med lidt mere end et vink med en vognstang til at de gerne snart så en Instagram-app til Windows Phone.


Det eneste, #2InstaWithLove kan, er at lægge et Polaroid-filter på et billede, inklusive det hvide felt i bunden, hvor der på ethvert billede står #2InstaWithLove. Nokia håber formodentlig, at disse billeder begynder at sprede sig blandt Windows Phone-brugere og dukker op på nettet, så Instagram kan se, at de hellere må se at komme i gang med en Windows Phone-app.


Bolden er i hvert fald nu sendt eftertrykkeligt over på Instagrams banehalvdel.

Annonce