Forside Nyheder

Body-on med PS4…plus kamera


 


Der er ingen tvivl om, at PlayStation-holdet kan se fornuften i Microsofts Kinect-kamera.


For noget af det, der ikke blev talt ret meget om til PS4-pressemødet i mandags, var det såkaldte PlayStation Camera, der ligesom Kinect er et dybde-kamera, der kan integreres i konsollens mange muligheder (se bill.)


Det var derfor ikke den nye controller med den Vita-aagtige touchpad, Recorderes udsendte kastede sig over, da han blev lukket ind i Sonys PS4-lounge og fik nallerne i en PS4. I stedet blev det til en hel del leg med en lille kuglerobot på en skærm. Den lille robot var lavet til at flyve rundt om hovedet på én, og så kunne man daske lidt til den.


Man skulle dog ikke gøre det for hårdt, for så bliver robotten sur og skyder efter én. Demoen var blot lavet til at demonstrere, at Sony skam også kan det der med dybde-kameraer, endda i et meget mindre format, der ikke virkede synderligt mere unøjagtigt end Kinect af den grund. Nu har vi så heller ikke haft mulighed for at teste Kinect 2, der følger med Xbox One, endnu. Men sjovt var det.


Playstation Camera bliver formodentlig lanceret som ekstra tilbehør, med mindre Sony virkelig vil flotte sig og smide den oven i hatten for de 399 Euro, der er den officielle, europæiske salgspris på PS4.


 


Sådan ser PS4’eren ud i virkeligheden


Selve PS4?eren kom vi også tæt på, og der er ingen tvivl om at Sony ligesom Microsoft har gået efter et mere AV-agtigt udseende. PS4 er ikke lavet til at blive set i sig selv. Den er mere grålig, når man ser den i virkeligheden, end f.eks. pressebillederne syntes at være.


Men designet fejler ikke noget, det er bare meget lidt flashy. Boksen er også større, end man umiddelbart tror ud fra de billeder, der er sluppet ud, hvor den nærmest ligner en PS2, når den står på højkant. Ligesom Xbox One skal man forestille sig størrelsen på en gammeldaws VHS-maskine.


Da vi endelig fik fat i en controller og prøvet et spil af (Ellen Page-spillet Beyond: Two Souls), var det dog ikke fordi, vi faldt bagover af benovelse. Gameplayet og styringen er ikke ret meget anderledes end er vant til fra PS3, det er kun grafikmulighederne, der synes at have fået en opgradering. Det har de så til gengæld også fået.


Update: Den dårligere grafik kan skyldes af Beyond: Two Souls er udviklet til PS3.


Den in-engine grafik, der blev vist frem til pressemødet, så om end endnu bedre ud, når det kom ned på en ordentlig skærm. Alt fra hudtoner til bevægelser er langt mere realistiske end tidligere, selvom de spil, der kommer til Xbox One, ser ud som om, de benytter arkitekturen bedre end de første spil til PS4.


Sony satsede på spil og havde valgt ikke at demonstrere de muligheder for musik- og videounderholdning, som PS4?eren også kommer til at gemme på.

Annonce