Forside Nyheder

Sådan bliver iTunes Radios reklamer


Da iTunes Radio blev lanceret ved Apples sidste pressemøde, var der mange, der tænkte: ?Hvor mange reklamer kommer der??


Det ved vi næsten nu. Hvis det store amerikanske reklamebranche-tidsskrift AdAge har ret, så bliver musikken afbrudt af reklamer hvert kvarter. AdAge fortæller dog ikke noget om, hvor mange reklamer, der afbrydes med i hvert reklame-break.


Derudover vil der en gang i timen dukke en videoreklame op på den enhed, man bruger iTunes Radio på.


Angiveligt har Apple allerede lavet millionkontrakter med McDonald?s, Nissan, Pepsi, samt et hav af brands samlet under giganten Procter & Gambles hat. Det vil altså være reklamer fra disse firmaer, man skal udholde, hvis man gerne vil høre iTunes Radio gratis.


Man kan dog betale 25 dollar om året og få et iTunes Match-medlemskab, hvillket giver én adgang til iTunes Radio uden reklamer.


iTunes Radio skulle angiveligt blive lanceret i september, så måske sker det i forbindelse med det pressemøde, der forventes at blive afholdt af Apple d. 10.

Ovenstående gælder i øvrigt kun for de af Recorderes læsere, der benytter sig af forskellige metoder til at tilgå det amerikanske iTunes-system. iTunes Radio forventes først at komme til Danmark i løbet af 2014.

Annonce