Forside Baggrund

A Gecko Home Cinema Experience





Denne besøgsartikel, fra Gecko Home Cinema i Storbritanien, er skrevet af en bruger på recordere.dk


 


Forord


Jeg forestiller mig, at denne artikel vil inspirere dem, som er interesseret i noget af det bedste udstyr inden for musik and hjemmebiograf, men som samtidig tager hensyn til at man ikke nødvendigvis har omgivelserne til at rumme en traditionel hjemmebio-løsning. Derudover har man forventninger til at systemet performer, som i et dedikeret bio rum og enhederne virker fysisk større end de reelt er.


Steinway Lyngdorf systemer er unikke idét, de ikke behøver et dedikeret rum for at opnå den bedste performance, samtidig scorer de højt i den kritiske WAF (wife acceptance factor) kategori.


Det skal nævnes, at systemerne starter henholdsvis på ca. 136.300 kr. for et stereo-setup og en del mere for en multikanals løsning.


Mere information omkring teknologi og de forskellige serier ses her. Yderligere information vedr. service og ydelser fra Gecko Home Cinema ses her.


 


Hvem er Gecko Home Cinema?


Gecko Home Cinema har de sidste 25 år levet af at levere High-End hjemmebiografer, musikalske stereo-setups og custom designs til yachts og natklubber.


Disse løsninger har alle været i den klart dyre ende, på den anden side af 100.000£ (kr. 885.000), med højtalere, projektorer mv. De seneste år er der dog sket en radikalisering, da der er kommet produkter til langt billigere og mere konkurrencedygtige priser, der samtidig har sammenlignelig ydelse i forhold til de tidligere mastodonter.


Dette har ændret fokus fra “bigger is better” til en “best bang for the buck” filosofi. Derfor forsøger Gecko altid, at anbefale den lavest mulige pris med den bedste overall ydelse.


For eksempel, i stedet for at anbefale en 4 vejs motoriseret lærred og anamorfisk linse som vil tilføje yderligere 170.000 kroner til et projektor system, så kan det –  med de korrekte forberedelser af rummet og brugen af “Lens memory” til de forskellige formater – gøres til en brøkdel af prisen.


 


Indledning


Min rejse går tilbage til udstillingen ISE 2012, hvorpå jeg tidligere har tilkendegivet mine oplevelser omkring producenternes lydsystemer.


Jeg må ærligt indrømme, at jeg lige siden det første møde med Steinway Lyngdorf har tænkt på, at anskaffe mig et s-system (mindste system) før eller senere. Jeg har da også været til flere arrangementer, hvor jeg kunne opleve et lignende setup for derved, at kunne bekræfte om det var den rigtige vej at gå.


Blandt disse var bl.a. Efterklangs-koncerten i lille Vega, som var rigtig fed og intim. Dertil har jeg lagt flere besøg hos Hifi-Klubben, hvor det dog ikke lød helt som jeg forventede.


Problematikken var dog, at få overtalt fruen til at investere en større sum i elektronik, som egentlig ikke tilføjede noget for hende. Dette krævede omhyggelig planlægning. Jeg ville derfor ved først mulig lejlighed invitere hende med på en tur, hvor vi kunne få en demonstration af et setup, som vi (forhåbentlig) ville anskaffe os.


Der skulle dog et par mislykkede forsøg til, da der i efteråret 2012 var en Hifi-messe i Paris, hvor jeg havde fået direkte besked fra Leif Schmücker (fra Steinway Lyngdorf) om, at deres franske distributør ville stille op med et 7.4 S-System kombineret med LS-Woofers. Det viste sig desværre, at en uge før arrangementet blev afholdt, meldte firmaet fra og skuffelsen var total. Det blev dog en god pariser-tur, men det er en anden historie.


Der skulle gå et lille halvt års tid mere, før jeg igen mødte Leif og Peter Lyngdorf denne gang på ISE-messen 2013. Selvom demonstrationsudstyret stort set udelukkende bestod topmodeller, kunne jeg fornemme, at den samme klang og ydelse var nedarvet ned igennem samtlige modeller.


Bevares, det opstillede system spillede som noget jeg aldrig nogensinde havde drømt om tidligere, men var også langt over min liga (500.000 Euro = kr. 3,75 mio). Jeg er dog sikker på, at jeg kan nøjes med mindre, så længe jeg ikke er mangemillionær.


Derefter var det igen svært, at løsrive tankerne fra produkterne. Så for at følge op på messen, besøgte jeg Hifi-klubben endnu en gang, hvor der var opstillet det absolut mindste system var til demonstration. Denne gang opsat af Peter Lyngdorf, sikke en oplevelse! efter flere forgæves forsøg, var lyden endelig som forventet.


I retrospekt: Da jeg på mine tidligere ture til ISE-messen fik øje på Steinway Lyngdorf standen, blev jeg særlig nysgerrig, da jeg på daværende tidspunkt ikke kendte særlig meget til Lyngdorf, men havde en god idé om hvad Steinway leverede af kvalitetsprodukter og blev især særlig interesseret, da jeg fandt ud at Steinway Lyngdorf var dansk.


I perioden efter ledte jeg efter en ny mulighed for, at få noget mere at vide og høre omkring systemerne. Dette henleder mig så til hvad jeg egentlig vil fortælle om, nemlig mit møde med Rob fra Gecko Home Cinema.


 


Valg af forhandler til demo


I søgen efter at finde en forhandler, som kunne demonstrere S-Systemet i et multi kanals setup (med deres største Boundary Woofere), efterspurgte jeg bl.a. Hifi-Klubben, som desværre kun tilbød lyttesessioner af stereo-udgaven med den mindste Boundary woofer, hvilket jeg ikke fandt interessant.


Efter en del søgen på diverse foraer, fandt jeg en sammenligning mellem 12 forskellige High End multikanals-systemer, som en bruger på AVSforum havde konstrueret, da han selv stod foran at skulle bruge en betragtelig sum på en dedikeret hjemmebio, som opfyldte hans kriterier for performance og budget.


Jeg vil klart anbefale at læse denne, da den giver en idé om hvilke overvejelser han været igennem, da han stod i situationen. Den kan læses her.


I mellemtiden har han nu færdiggjort sit projekt af hans imponerende hjemmebiograf og inviterer regelmæssigt til arrangementer for at dele sine oplevelser med andre forum medlemmer. Du har mulighed for at læse omkring hans hjemmebio og oplevelser her.


Jeg tog kort efter kontakt til Rob. Vi har siden været igennem en længere spørgerunde på ca. 100 mails vedr. opsætning, teknologi og om hvordan man selv kunne kalibrere med optimalt resultat, hvilket jeg ser, som en rigtig god service.


Som nævnt tidligere, bruges filosofien “best bang for the buck” og Rob arbejder derfor altid ud fra kundens præferencer og budget, men forsøger hele tiden, at bestræbe sig på, at overgå kundens forventninger. Samtidig har han stor forståelse og tålmodighed, som gør at man føler sig velkommen hver gang man henvender sig.


For at kunne indfri kundens ønsker, behov og krav, har Gecko opstillet en række spørgsmål som først må besvares, såsom: Størrelsen og opbygningen af lytterummet, dine film og musik præferencer, lyd niveau, hvor mange lyttere, fordelingen mellem stereo og surround osv. På denne måde kreeres en anbefalet løsning, der uden problemer kan justeres, hvis det skulle være ønskeligt.


Efter et par måneders snak over mail, gik snakken over i, hvordan det kunne lykkedes, at få overbevist Linette om, hvilke højttalere der skulle stå i stuen, og vi blev derfor inviteret til en demonstration i Gecko’s demo-faciliteter, hvor vi var velkommen til at overnatte. Kort tid efter planlagde jeg en tur til England, hvor vi kunne benytte os af muligheden.


 


Markedet i England


Det er en del anderledelse oplevelse, at besøge en AV forhandler uden for DK. Markedet er langt større og meget anderledes i England.


Forhandlerne specialisere sig i langt større grad og benytter sig derfor af færre produkter indenfor hver deres fagområde. Dette betyder, at de snævrer deres segment ind for at kunne være konkurrencedygtige. Hvor derimod i Danmark, har Custom Installerne en mere bred vifte af kompetencer og produkter.


I England er der stor efterspørgsel efter Custom AV installation og der er mange om buddet. Derfor må forhandlerne differentiere, hvis de vil overleve i det hårdt konkurrerende AV-marked. For at være succesfuld, skal man ikke kun have kundernes interesse, men også have de andre forhandleres gunst. Dette fungerer ved, at forhandlerne anbefaler hinanden ud fra hvilken type projekt, der skal udføres.


For eksempel: Gecko har specialiseret sig i high end hjemmebiografer i 25 år, men hvor der er behov for et “home automation” eller marine-projekt, tilbydes denne del af arbejdet videre til en af egnede special firmaer.



 


Demo faciliteterne


Nok om ydelserne og nu tilbage til demonstrationen af de forskellige setups.!


Når man ankommer til Gecko Home Cinema bliver man budt velkommen af Michelle, Rob og deres 2 chokoladebrune hunde. Det kan kun beskrives, som en varm velkomst.


Dertil er det første man får øje på, den store bygning, hvor demo faciliteterne er placeret i. Træder man ind, vil man opleve enhver hifi nørds drøm. Fra gulv til loft er, der enten sat stemnings tapet eller stof op. Der er store gulvtæpper og sofaer samt noget af det lækreste udstyr man kan købe, alt skriger såmænd af cosiness og hjemmebio. 


Det kan bedst sammenlignes med, at man træder ind i en velrenoveret Ferrari- eller Porsche-garage med fed belysning, dekoration, historik og stemning. Man lever sig ind i stemningen og glemmer tid og sted.


Demo-faciliteterne består af fire forskellige setups, således fordelt på et stereo setup og tre hjemmebiograf-setups.


Disse består af følgende komponenter, nævnt i rækkefølgen vi hørte dem i:



 
Setup 1:
MK Sound system bygget efter alle kunstens regler, designet af Rives Audio fra USA:

Onkyo PRSC5509 Processor
Focux power amplifiers
3 x MK active 2510ps
2 x MK MP150 side speakers
2 x MK S150 rear speakers
2 x MK MP150 front DSX speakers
2 x 4 x 18″ custom Ultimate Subwoofers
JVC X75 projector with fixed 10 foot wide Acoustically Transparent screen



 
Setup 2:
Steinway Lyngdorf S-System i stue omgivelser:

P1 Surround processor
A1 True digital amplifiers x 4
S15 on wall speaker x 5
LS Boundary Woofers x 2
With JVC X55 projector, 10 foot fixed Acoustically Transparent screen and Oppo BD103



 
Setup 3:
Steinway Lyngdorf Model M System i stue omgivelser:
P1 Surround processor
A1 True digital amplifiers x 8
Model M Centre in wall speaker x 3
Model M in ceiling speakers x 4
LS Boundary Woofers x 6
With Sony VPL VW1000ES projector, 160″ wide fixed Acoustically Transparent screen and Oppo BD105



 
Setup 4:
Steinway Lyngdorf Stereo System:
Model D System
 


 


 


Setup 1 





Gekho demo room 1. Foto: Gecko



 


Som skrevet tidligere er dette rum designet og bygget efter alle kunstens regler inden for dedikeret hjemmebiografer, med hjælp fra Rives Audio. Det er et rum der måler omkring 6.8 meter * 5 meter og er 3.8 meter i højden med sænkede “akustik skyer” ca. 2.8 m fra gulvhøjde.


Faktisk har hele loftet i bygningen denne højde, hvilket gav en storhedseffekt, som man kunne savne i moderne huse.


Vi blev placeret i to biograf / lænestole med koskind, hvor man sad forbavsende godt, dog brød jeg mig ikke om, følelsen af skindet på min hud.


Vi startede med, at se slutningen af Prometheus med et lydniveau 3 db under THX referencen. Dette var for at tilpasse ørerne lydstyrken. Jeg har tidligere set klippene fra Prometheus på flere forskellige setups med varierende resultat, men her var der virkelig lagt vægt på, at man kunne gengive ambient lyd rigtig godt.


Det var en rigtig fed oplevelse! Jeg har en del erfaring med MK-højtalerne, hvor jeg mener de kan virke skrigene ved højt lydtryk hvis de ikke er korrekt opsat, men her lød det meget behageligt, åbent og uanstrengt lydbillede, dog stadig med en lidt rå klang.


Det var klart, at dette setups force var film, med 8 stk. 18″ subs, giver det sig selv. Men pga. dæmpningen i rummet blev man ikke overvældet af bass, og der var derved en rigtig god balance mellem bass og sub-bass. De opsatte front high – DSX højttalere tilføjede lidt til indlevelsen i det fremviste, men der gik ikke lang tid, før jeg ikke længere bemærkede den ekstra dimension de tilføjede.


Vi lyttede senere på nogle musiknumre fra Fantasia 2000 der lød rigtig godt, men dog viste det sig, at MK ikke havde dén musikalske finesse, som jeg foretrækker fra alm. hifi højtalere, hvilket gjorde MK mindre fleksible i forhold til mine behov.


Prisen på lydudstyret stod i omkring 300.000 kroner. Designet og specialiseringen af bygningen tilføjede yderligere 225.000 kroner til den samlede pris. Dette er uden af inkludere de 300 timer Rob og hans team havde lagt i rummet. Den samlede pris af dette system begyndte derfor, at se dyrere ud end den Steinway Lyngdorf løsning jeg overvejede.


Alt i alt et rigtig potent film setup, hvor du med sikkerhed vil kunne imponere dine gæster, men til kritisk musiklytning halter setuppet lidt efter.


Prisen på udstyret vs. rummet var balanceret nogenlunde, dvs. for at opnå denne ydelse er det ikke kun vigtigt at have udstyret i orden, men rummet spiller en betydelig rolle, for det endelige resultat.


 


 



 
Setup 2 





Gecko demo room 2. Foto: Gecko



 


Grunden til jeg egentligt tog kontakt med Gecko Home Cinema, var netop at de kunne demonstrere dette system i stuelignende omgivelser.


Umiddelbart efter et par forskellige klip ved setup 1, blev vi inviteret ind til stue omgivelserne ved setup 2, hvor Rob spillede koncerten med Adele at the Royal Albert Hall, som flere sikkert kender rigtig godt. 


Jeg må indrømme, at det var første gang jeg havde oplevet denne koncert, hvor gengivelsen af bassen og vokalerne var så synlige og kontante.


Rob bemærket da også min undren, så han forklarede mig, at der var forskellige “voicings” man kunne bruge alt efter, hvilken type kilde man lyttede til.


F.eks. Rock, som gav lidt ekstra guf til mellem bassen, movie der afrundede diskanten og action, som gav et boost i bassen. Ved nyere kilder var det dog anbefalet, at man brugte standard indstillingen neutral.


Hvad jeg ved om “Voicings” oprindelse er, at de er lavet i samarbejde med et lyttepanel, som skulle give deres bud på hvad de opfattede som værende den bedste lyd.


Men generelt var det en sjov oplevelse. For selvom setup 1 lød rigtig godt i optimale forhold, så havde det system ikke de samme betingelser for, at opfylde kvaliteten.


Det viste sig, at alt fra detaljer, især strygere fra violiner og andre instrumenter blev gengivet meget realistisk og med et attack, som man sjældent hører.


Vi havde en sammenligning med Fantasia 2000 første sekvens på begge setups, hvor den klassiske musik lød helt eminent på setup 2, men virkede mere kedelig og fladt på setup 1, hvilket også resulteret i min opfattelse af setup 1, at det ikke var musikalsk anlagt. Faktisk var det Linette der bemærkede, at instrumenterne fra koncerten ikke lød lige så detaljeret, og attacket fra trommerne ikke var gengivet præcist samt lyden virkede anstrengende ved den samme lydstyrke.


Derefter så vi den obligatoriske Open Range scene, startende på -5db og der var det højt. Det er værd at nævne, at det opfattes langt højere end ved traditionelle systemer, sandsynligvis fordi, der ikke dæmpes i de rum der benyttes.


De små dipol højtalere, der figurerer hele vejen rundt, gav en fantastisk indlevelse, panorering og rent lydbillede. Vi forsøgte senere at gå op til + 2db, hvor det var afsindigt højt, men det kunne stadig lade sig gøre at bevare dynamikken, kvaliteten uden at ørene blev ikke udmattet af den lydstyrke. Man fik en fornemmelse af, at der ikke var en øvre grænse for, hvad systemet kunne outputte.


Jeg må indrømme, at den mest brugte demo film hos mig med sikkerhed er Star Wars Episode 1 – “Pod Racer”-scenen. Den har dét jeg mener et sci-fi lydbillede skal indeholde, såsom et nuanceret sub bass lydbillede der ryster sofaen, når Sebulba kommer flyvende, fantastiske panoreringer der trækker dig ind i racet og fremragende dynamik, som giver en idé om hvor kraftfulde Pod Racers er.


Det er virkeligt godt skruet sammen og systemet leverede den bedste gengivelse jeg endnu har oplevet.


Dog var det nødvendigt, at sætte “voicing” Action+Movie til, så bassen fik et boost og diskanten blev afrundet, ellers var der simpelthen for lidt bass og for meget diskant på. En virkelig fed feature, der giver god mening til de forskellige titler, man ser. Da der desværre kan være stor variation i kvaliteten af disse, kan det være nødvendigt at ændre løbende.


Vi brugte noget i nærheden af 2 timer på, at lytte til mine medbragte musik numre, som spandt fra elektronisk til akustisk guitar spil. Selv lossy numre blev afspillet med et fornuftigt resultat.


Selv Rob blev begejstret og skruede op, på især de elektroniske numre, for at vise hvor god bass kontrol systemet kunne præstere, specielt med James Blake – Limit to your love, fik hele hytten til at ryste.


Det var en sand fornøjelse at lytte på, og især en ting er væsentlig at nævne, fruen var tilfreds, netop pga. at det meste af materialet vi lyttede til, havde vi aldrig tidligere hørt så godt afspillet. Vi tilbragte da også det meste af tiden ved dette setup.


Vi sad 3.5 m fra højtalerne og lytte rummet vi var i, var 4.5 m i bredden og 5 m i længden, hvilket stemmer overens med en gennemsnitlig stue. Rummet var møbleret med en vitrine, sofa og en bogreol. Højttalerne var placeret i ørehøjde hele vejen rundt, og fronterne sad bag et tap tension lærred, der fungerede overraskende godt. Vi havde ingen følelse af at ørene blev udmattede. Vi var derfor klar på at bruge hele dagen i demo faciliteterne uden fornemmelse for tid og sted.


Med en samlet pris på omkring 50.000 Euro (kr. 375.000) er det helt sikkert et system i den dyrere ende, men jeg mener personligt, at det snildt kan sammenlignes eller udkonkurrere andre store mærker såsom B&W 800 serie, Dynaudio, JBL Synthesis, Procella, Wisdom mv. til langt højere priser. Disse udnytter ikke pladsen i en stue eller dedikeret rum i nærheden af så godt, som dette setup.


Du får dermed fleksibiliteten til, at kunne afspille både film og musik i høj kvalitet, du får højt output, dyb bass, præcis og hurtig gengivelse, helt uden akustiske tiltag.


 


 


Setup 3 





Gecko demo room 3. Foto: Gecko



 


Størrelsen af rummet er ca. 50 m2, med et 160″ lærred og en 4K-projektor fra Sony. Så er der lagt op til en sand fornøjelse. Lad mig være helt ærlig, dette system stak helt af. Ikke nok med, at satellitterne kunne levere et langt højere lydtryk end setup 2, så bestod det også af 6 Boundary Woofere, som hjalp til med, at omslutte dig med lyd.


Vi startede med scenen fra Flight of Phoenix, hvor flyet styrter. Det var overraskende, så mange detaljer, som først kommer til live, når der skrues meget op for lyden, men også tilføjelsen af flere woofere havde noget at sige.


Linette spurgte på et tidspunkt om der var buttkickers i sofaen, hvilket Rob kunne afkræfte. Der var så meget knald på i sub området, at det var på kanten af, at være for meget, men det var sjovt!


Vi så derefter en scene fra War Horse, hvor skyttegravskrigen var på fuld udblæsning. Dette var en fysisk oplevelse af en sådan kaliber, selv jeg ikke havde oplevet før. Når mortér og artilleri granaterne blev afskudt, kunne du følge hele dens linje over hovedet. Du kunne mærke omslutningen af lyden og bassen slog en omkuld.


Det er værd at nævne, at højtalerne var loft monteret, hvilket netop gav en indlevelse i filmen, som jeg kun har oplevet i Næstved bio’s Atmos Sal. Du var med, du var i og du blev opslugt af systemet.


Der var ingen tvivl om, at dette setup havde mere fokus på film lyd end S-Systemet. Klangmæssig lignede de hinanden, men Model M havde en mere direktionel og monitor-agtig lyd, hvilket jeg ikke foretrak. Bevares, det lød sindssygt godt med film, men jeg syntes de mindede mere om MK lyden end de mindre S15’ere.


Grunden til at man skulle vælge disse i stedet for de mindre er: Et højere lydtryk og en mere raffineret byggekvalitet, hvor man kan vælge, at få dem i sort piano / guld finish, som vil passe perfekt til sin penthouse lejlighed.


 





Foto: Gecko



 


 


Setup 4 





Gecko demo room 4. Foto: Cecko



 


Vi fik desværre ikke tid til at høre topmodellen Model D, men vi fik kigget en del på den. Dét er virkelig byggekvalitet og æstetik på absolut højeste klasse. Denne er kraftigt inspireret af Steinway eget Model D flygel og står i selv samme finish, nemlig i sort piano. Det er et rent design mesterværk. Ærgerligt at vi ikke fik hørt dem.


 
Lidt omkring opbygningen af Steinway Lyngdorf’s systemer


Systemerne er bygget væsentlig anderledes op end traditionelle systemer. Bl.a. foregår alt signalering gennem elektronikken digitalt, hvilket betyder at der bliver ikke konverteret til et analogt signal, før det går fra effekttrinet og ud til højtaleren, hvilket Steinway Lyngdorf mener giver ca. 4000 gange så kraftig signal to noise ratio, i forhold til traditionelle designs. Dette giver mulighed for, at kunne levere ekstrem højt detaljegrad, og SPL med lav forvrængning samt lavt strømforbrug.


Et typisk setup har minimum to satellitter og to boundary-woofere. Systemerne kan dog skaleres op til 128 kanaler (ved stereo er der brugt 4 kanaler), hvis du kunne få behov for det.


Da alle serier er konstrueret til at have samme klang, vil man kunne kombinere alle serier med hinanden. f.eks. Model M, som LCR og S15, som surround/back med LS boundary Woofere.


Steinway Lyngdorf benytter sig af boundary-woofers i stedet for almindelige subwoofere, da de er konstrueret til at spille helt op til 500 hz. Dvs. det bliver nødvendigt at wooferne bliver sat i hvert sit hjørne og består som minimum af et par, da timingen af Boundary-Woofernes bliver essentiel for deres ydelse.


Dette betyder, at de kan konstruere en langt mindre satellit-højttaler, som leverer et højere lydtryk og en højere detaljering, da denne ikke belemres af den nedre mellemtone og bass. En lækker detalje er også, at hvis man synes der mangler power i sit system, så tilføjer man blot to ekstra Boundary-Woofere. Derfor kan du beholde dine satellitter og opnå exceptionel ydelse.


For at dette kan lykkedes, har Peter Lyngdorf sammen med et stærkt team af ingeniører udviklet RoomPerfect, som efter sigende skulle være den eneste lydkorrektion, der arbejder i alle 3 dimensioner. Den tilpasser ikke selve kildens indhold, men sørger for at rummets udformning ikke påvirker det reproducerede materiale. Det vigtigste af alt er, at integrationen og opsætningen i kundens rum foregår så hurtigt og smertefrit, men også med så konsistent et resultat, som muligt.


Man mener dermed, at man har formået, at fjerne rummet fra ligningen omkring det perfekte rum, og deraf navnet RoomPerfect. Du har derfor ikke behov for de store investeringer i tid og penge på akustiske tiltag, men du bør nok overveje om du skal lydisolere, da du kan få trang til, at skrue højere op end du nogensinde har turdet før.


For at opnå dette har Steinway Lyngdorf udviklet deres systemer helt fra bunden af og du bliver derfor nødt til, at anskaffe alle komponenter fra dem. Der går rygter om, at de er i gang med at udvikle produkter, som kan bruges med andre komponenter end deres.


 


 


Afslutning


Fruen og jeg tilbragte ca. 20 timer i alt, i selskab (eftermiddags aftale med overnatning) med Michelle, Rob og deres herlige hunde og katte, hvor vi godt nok tilbragte en del tid i demo faciliteterne, men i langt større grad i deres hyggelige hytte, hvor der var redt op til os. Dette er en del af servicen, når kunder kommer langvejs fra.


Alt i alt var det en strålende tur og vi vil se frem til, at lægge et visit forbi Michelle og Rob igen.


Det kan måske være svært at blive overbevist af dét jeg har skrevet, derfor vil jeg anbefale på det varmeste, at man selv bør opleve dette system, inden man beslutter sig for at investere i lydgrej i denne prisklasse. Du vil blive forbavset over oplevelsen.


Det kan derudover nævnes, at Rob ofte holder forum days, hvor forum medlemmer fra bl.a. AVSforum er velkommen til en lytteaften, hvor den står på kritisk lytning af de forskellige setups med dertilhørende snacks og evt. møde nogle af producenterne.


Du kan læse mere om teknologierne her og Rob, vil meget gerne være behjælpelig med, at ytre sig med sine erfaringer med systemerne. Han kan kontaktes her


Endnu en gang mange tak for oplevelserne.


 






Mere læsestof

For mere læsning vedr. opbygningen omkring demonstrationsfaciliteterne og ydelserne hos Gecko Home Cinema kan man med fordel læse
her
 
For mere info omkring akustik fra Rives Audio kig
her
For at få et indblik i brugernes feedback fra Forum Days se
her

Annonce