Forside Nyheder

Nu kommer der personlige reklamer på TV i England


Der har været megen snak om personligt målrettede TV-reklamer, men ikke ret mange har gjort noget ved det.


Google har i flere år forsøgt at få overført princippet om de personligt målrettede reklamer til såvel TV-skærmen som til udendørs skærme i nærmiljøet. De har startet en hel afdeling for dette, der bor i strand-bydelen Santa Monica i Los Angeles.


Men Google har endnu ikke haft meget held med at få nettets skræddersyede reklamer ud til forbrugerne i offline-verdenen. Det gider britiske Sky så ikke at vente på.


De har i stedet startet en ny tjeneste, der hedder Sky AdSmart, der vil fungere som en app på de settop-bokse, som deres abonnenter har stående i hjemmet. Når der så kommer et reklamebreak, erstatter app?en simpelthen de reklamer, der kører på TV?et, med nogle, der passer bedre til abonnenten. Så mens andre ser reklamer for bleer, kan du se reklamer for øl.


Ifølge Engadget er det dog relativt begrænset, hvor skræddersyet, det kan blive. Sky AdSmart-systemet har nemlig indtil videre kun adgang til abonnenternes postnummer og eventuelle kreditoplysninger lagret hos kreditregistrerings-giganten Experian.

Annonce