Forside Nyheder

Fra bund til top: Boxer fik vendt kundeservice


 


For blot 1,5 år siden fik Boxer kritik for dårlig kundeservice. Nu er de kåret som Danmarks bedste.


Tilbage i 2012 var Boxer TV den tv-distributør som Forbrugerrådets Medlemsservice modtog langt flest klager over. Administrerende direktør i Boxer TV Steen Ulf Jensen indrømmede dengang at det ikke var godt nok, og lovede forbedringer.


Se også: Boxer lover bedre kundeservice


De må siges at have holdt ord, for nu er de blevet hædret som “Danmarks bedste kundeservice 2014” af Dansk Industri og analysevirksomheden Wilke. Prisen går på tværs af brancher, og er ikke isoleret til tv-distributører.


“I forbindelse med TV 2s overgang til betalingskanal for to år siden voksede vi med raketfart og fik mere end 200.000 nye kunder på et par måneder. Den største kundetilstrømning, som en dansk virksomhed nogensinde har oplevet”, fortæller adm. direktør for Boxer TV, Steen Ulf Jensen, og fortsætter:


“Selvom vi havde forberedt os grundigt, lagde det vores kundebetjening helt ned. Vi havde store problemer med at give vores kunder den hjælp og rådgivning, de kan forvente af os”


Men det blev også en øjenåbner, og alle sejl blev sat ind på at gøre det bedre. Processer, organisation osv. blev systematisk endevendt og ændret.


“Vi satte langt større fokus på vores eksisterende kunder i stedet for bare at tænke på at få nye kunder i hus, forklarer Steen Ulf Jensen, og det gav pote.


“Det er en fornøjelse at se, at selvom man har et produkt, som er ret så kompliceret, og som erfaringsmæssigt giver større udfordringer end for eksempel at købe en bog, så kan man altså alligevel godt levere en kundeservice af højeste kvalitet”, slutter Steen Ulf Jensen.

Annonce