Forside Indhold og distribution Musik

Vi hører musik på arbejdet




Det er ikke kun i fritiden at vi forbruger musik. Foto: Spotify



 


Flertallet hører musik på arbejdspladsen, lyder det fra Spotify, der fortæller at mange også føler de er mere produktive med musik i øret. 


Musik på arbejdet kan bruges til flere ting. Det kan lukke kollegerne ude, booste motivationen, øge koncentrationen eller blot bruges som en opstrammer.


En undersøgelse fra musiktjenesten Spotify viser at flertallet også lytter til musik på arbejdet.



  • To ud af tre (61%) lytter til musik, mens de er på arbejde.
  • Over en tredjedel (36%) føler, at de er mere produktive, hvis de lytter til musik på jobbet.

Selvom de fleste synes, at musik gør dem mere produktive, indrømmer 16% at de lytter til musik for at drukne den udefrakommende støj fra kollegerne. Derudover indrømmer 10%, at de har dømt en kollega ud fra hans eller hendes musiksmag.


Spotifys undersøgelser viser også, at de mest populære musikgenrer på arbejdspladsen er pop/hitliste-musik med over en tredjedel (34%) tæt efterfugt af rock, som 29% bekender sig til.


Adele topper listen og er den kunstner, vi lytter mest til, mens vi arbejder


 







Tip til musikvalg til særlige situationer: 



  • Til at blokere lyden fra snakkende kolleger: Do I Wanna Know? ? Arctic Monkeys
  • Til at booste motivationen: We Can?t Stop ? Miley Cyrus
  • Til koncentrationen: Drunk in Love ? Beyoncé
  • Når du har brug for en opstrammer: Get Lucky ? Daft Punk ft. Pharrell


 

Annonce