Forside Detail

Elgiganten: 3 cifret million-overskud og mere tilfredse kunder


 


Elgiganten slutter året i Danmark med et trecifret millionoverskud og den højeste kundetilfredshed nogensinde.


Elgiganten omsatte i regnskabsåret 2013/14 for 5,01 mia. kr., og landede med et plus på 133 mio. kr. på driftresultatet.


?Vi er enormt tilfredse og stolte af årets resultat, for det viser med al tydelighed, at rigtig mange danskere foretrækker at handle deres elektronik og hvidevarer i Elgiganten?, fortæller adm. direktør Peder Stedal og fortsætter:


Peder Stedal fremhæver, at det positive regnskab i høj grad skyldes et knivskarpt fokus på kundetilfredshed, kendte mærkevarer til lave priser og effektiv drift.


Elgiganten måler ved udgangen i varehusene kundernes tilfredshed med en smiley-ordning de kalder “Happy or Not”. Et tryk på en knap afslører kundens humør i forhold til dagens besøg/handel. Mange kunder benytter sig af muligheden for dette, og Elgiganten fortæller at tilfredsheden aldrig været større end nu, siden de indførte de målinger.


?Vi har arbejdet meget fokuseret med vores kundetilfredshed, og det er en stor glæde, at både vores regnskab og vores tilfredshedsmålinger fortæller den samme positive historie. Vi har aldrig før haft en højere kundetilfredshed?, slutter siger Peder Stedal.

Annonce