Forside Nyheder

Netflix og 3 hentede 30.000 nye kunder på samarbejde

-
Foto: recordere.dk
Foto: recordere.dk

Et samarbejde imellem teleselskabet 3 og Netflix resulterede i 30.000 nye abonnenter.

Som det første teleselskab i Danmark, der indgik 3 sidste efterår et samarbejde med den populære streamingtjeneste Netflix.

Det blev til en kampagne hvor 3 gav et halvt års Netflix med i købet af en række abonnementer, og det blev en stort succes.

3 fortæller nu at den kampagne gav dem, og derned også Netflix, over 30.000 nye kunder/abonnenter. Hvor mange der var kunder hos Netflix i forvejen og skiftede til nyt abonnement fortæller 3 ikke.

”Vores samarbejde med Netflix var en stor succes. I kampagneperioden solgte vi over 30.000 nye abonnementer, hvor Netflix var inkluderet og cirka 60 % af disse var helt nye kunder. Kampagnens resultater afspejler på bedste vis, at Netflix er virkelig populær. Og især blandt vores kunder, der elsker at streame, både når de er på farten og hjemme i stuen”, fortæller David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark.

Succesen har givet 3 blod på tanden og der arbejdes på at gentage dette og lignende tilbud.

 

Om 3 og Netflix

Da Netflix frigav alle afsnit i tredje sæson af serien ”House of Cards” fredag den 27. februar 2015, kunne det mærkes i datatrafikken i 3’s netværk. Fra dette tidspunkt og frem til den følgende søndag aften kl. 21.00 ’slugte’ Netflix hele 92,3 terabyte data. Det er 40 procent mere end en almindelig weekend i februar.

Hos teleselskabet 3 står Netflix alene for 25 procent af selskabets samlede netværkstrafik.

Den netop offentliggjorte medieanalyse »Medieudviklingen 2015« fra DR Medieforskning viser, at 38 % af danskerne streamer ugentligt og mere end hver fjerde dansker bruger Netflix ugentligt.

 

Annonce