Forside Indhold og distribution Musik

Spotify kommer med med egenproduceret musik-tv

-

spotifyvideoSpotify satser nu hårdt på videosiden af deres forretning, men dog stadig med musikken som primær drivkraft.

Den svenske tjeneste har annonceret, at de senere i år vil gøre 12 nye musik-shows tilgængelige for både gratisbrugere og abonnenter, i første omgang i fire lande: Tyskland, Storbritannien, USA og Sverige.

De 12 shows indeholder blandt andet showet ‘Rush Hour’, hvor to hip-hop-kunstnere bliver fanget i Los Angeles’ berygtede myldretid og skal bruge ventetiden til at frembringe et track, inden de når frem til et studie, hvor nummeret skal udføres foran et publikum.

Et andet show hedder ‘Landmark’, får følgeskab af en podcast og dykker ned i en bestemt begivenhed eller trend i musikhistorien. Foreløbig er der ifølge Bloomberg optaget episoder, der handler om Metallica og Beach Boys-albummet ’Pet Sounds’.

Skuespilleren Tim Robbins er også i gang med at lave en mockumentary-komedie om et tv-talentshow, hvor man skal finde det næste store danse-hit.

Videoerne vil dog kun kunne ses på iOS- eller Android-enheder, som på billedet, der viser noget at Spotifys nuværende videoudvalg.

Annonce