Forside Nyheder

DR Kontant: YouSee-kunder trætte af kundeservice

-
Foto: recordere.dk
Foto: recordere.dk

YouSee, Danmarks Største Underholdsningsunivers, har udfordringer på kundeservice. Det behandler forbrugermagasinet DR Kontant.

Danmarks største teleudbyder og tv-distributør, YouSee, har angiveligt knas med kundeservice.

Så meget at “Danmarks Største Underholdningsunivers” nu er endt som aftenens emne for forbrugervagthunden DR Kontant.

DR skriver at mange YouSee-kunder føler sig alt andet end underholdt, når de fanges i et spind af ringe kundeservice.

En af sagerne handler om Torben Sangild fra København, der opsagde sit abonnement hos YouSee gældende fra den 30. april. Det fik han en en bekræftelse på, og tv-signalet blev som planlagt afbrudt.

Men herefter fulgte en periode hvor YouSee uretmæssigt fortsatte med at opkræve penge, og trods gentagne henvendelser blev pengene ikke tilbagebetalt som lovet. Tværtimod begyndte der nu også at komme rykkere på penge som YouSee mente han skyldte dem.

Først efter en klage til Teleankenævnet, og gentagne henvendelser lykkes det over flere omgange at få pengene tilbage. Det var i midten af september – 4,5 måneder efter opsigelsen af abonnementet.

En anden af aftenens sager blev Pernille Jensen fra Sulsted lovet en hurtig internetforbindelse, gratis oprettelse og gratis tv-bokse.

Istedet oplevede hun at internethastigheden ikke var som aftalt, og at YouSee blev ved med at sende fejlagtige regninger og rykkergebyrer.

Efter 30-40 mails valgte hun og kæresten at opsige aftalen. Det var i september, aligevel fortsatte YouSee med opkrævningerne frem til nytår, og selvom YouSee kundeservice gav dem ret og erkendte fejlen, så skete der intet.

DR Kontant med YouSee blev sendt på DR1 torsdag d. 29/9-16 kl. 21

Se eller gense det i DR’s arkiv

 

Se også

YouSee kundeservice forstærkes efter 104.000 opkald om dagen

 

Annonce