Forside Nyheder

Facebook kan lancere satsning på eksklusivt indhold i næste måned

-

Facebook kan være på vej med op mod 24 originale shows og serier, som man kan se på den sociale medieplatform.

Og ikke nok med, at de dermed går Netflix, Amazon, Hulu, PlayStation, Apple, Spotify, Twitter og alle de andre i bedene. De gør det måske allerede fra i næste måned, skriver Business Insider.

Facebook har hyret to folk med erfaring fra tv-indholdsproduktion til at lede projektet. Den ene er Mina Lefevre, der tidligere har stået for at lave både fiktion og non-fiktions-indhold til MTV, herunder serier som ’Teen Wolf’ og ’Scream’. Hun skal stå for Facebooks satsninger på det samme område, altså produktion af serier med et større budget.

Den anden er Ricky Van Veen, der var med til at stifte CollegeHumor. Han har selvsagt erfaring med at skaffe synlighed til lavbudgets-videoer med høj kvalitet i indholdet lavet af ikke-professionelle og hobbyister. Og det er tilsyneladende præcis, hvad han også skal lave for Facebook. Eller rettere, laver – han begyndte nemlig allerede i jobbet sidste år, og har været med til at rulle indhold ud under Video-fanen på Facebook.

Der er ikke nogen udenfor virksomheden, der ved ret meget om, hvad Facebook kommer med. Men et af rygterne er et dating-show, hvor deltagerne mødes i virtual reality, før de mødes i virkeligheden. Det ville jo passe fint ind i Facebooks og Oculus’ VR-strategi.

Annonce