Forside Nyheder

Kvindebold skubber herrebold ud på seertal

-
Foto: Shutterstock.com

Kvindefodbolden når nye seerhøjder her under EM. 3 af årets 5 mest sete fodboldkampe på dansk tv er kvindefodboldkampe.

Seerinteressen for kvindefodbold nåede nye højder, da Danmark mandag aften kvalificerede sig til EM-kvartfinalen efter en sejr over Norge. Det skriver TV 2.

Flere end 700.000 danskere så med i slutningen af kampen, som i gennemsnit havde 555.000 seere. 38 procent af de danskere, som havde tændt for fjernsynet mandag aften, fulgte EM-kampen på TV 2.

Med 555.000 seere i snit er kvindelandskampen mod Norge årets næstmest sete fodboldkamp på dansk tv kun overgået af herrernes VM-kvalifikationskamp mod Rumænien på Kanal 5 i marts (684.000 seere og en seerandel på 33 procent).

“Det er utroligt flotte tal, og det viser igen, at fodbold gør det godt på TV 2. I det hele taget har vi oplevet stor EM-interesse på både TV 2 SPORT og TV 2, og vi har taget EM meget seriøst fra første fløjt”, fortæller eventchef Allan Hvid, TV 2 SPORT, og fortsætter:

“Vi har dækket de danske kampe med studie og optakt på stadions samt direkte udsendelser fra landsholdslejren, hvilket, jeg tror, belønner sig nu. Og så er det i øvrigt dejligt at arbejde med de danske landsholdsspillere, som giver meget af sig selv og bringer godt humør ind i vores udsendelser”.

 

Kvindebold hitter på TV i år

Tre af årets mest sete fodboldkampe er kvindefodboldkampe
Danmarks fodboldkvinder har spillet tre kampe ved EM i Holland, og alle tre kampe er blandt årets fem mest sete fodboldkampe på tv i 2017.

Årets fem mest sete fodboldkampe (gennemsnit af 1. og 2. halvleg) på dansk tv er p.t.:

– Kanal 5: VM-kvalifikation Danmark-Rumænien 684.000 seere – seerandel 33%
– TV 2: EM i kvindefodbold: Danmark-Norge 555.000 seere – seerandel 38%
– Kanal 5: Landskamp: Danmark-Tyskland 487.000 seere – seerandel 29%
– TV 2: EM i kvindefodbold: Holland-Danmark 431.000 seere – seerandel 31%
– DR1: EM i kvindefodbold: Danmark-Belgien 417.000 seere – seerandel 29%

Længere nede på listen finder man herrernes EM-kvalifikationskamp mod Kasakhstan (370.000 seere på Kanal 5) og Champions League-finalen mellem Real Madrid og Atletico Madrid med 368.000 seere på TV3+.

Kilde: TV 2

 

Annonce