Forside X-files Ikke kategoriseret

Sonos fortrolighedspolitik: Ofte stillede spørgsmål

Teksten her er FAQ – Ofte stillede spørgsmål – til Sonos nye fortrolighedspolitik per august 2017.

Denne OSS / FAQ er tillæg til artiklen: Sonos: Accepter medlytning på ny talestyring

 

Ofte stillede spørgsmål

De følgende er en række grundspørgsmål, du måske har om vores Fortrolighedspolitik. Vi anbefaler, at du læser hele politikken på [insert link] for yderligere detaljer.

 

Hvilke oplysninger indsamler Sonos om mig?

Sonos indsamler dit navn, dit telefonnummer, din e-mailadresse, din leveringsadresse, dine betalingsoplysninger, lokalitetsdata, IP-adresse, sociale identifikatorer, data indsamlet via cookies eller lignende teknologier, funktionelle data, såsom registrerings- og systemoplysninger, samt yderligere brugsdata, som for eksempel ydeevne- og aktivitetsdata. Vi indsamler også lyddata, når du har aktiveret stemmestyring eller Trueplay-teknologi til rumtuning.
Hvorfor har Sonos brug for mine oplysninger?

Sonos bruger de oplysninger, som vi indsamler, til at give dig den bedste oplevelse af de produkter og tjenester, som vi tilbyder, hvilket omfatter brug af disse oplysninger til at forbedre og tilpasse din lydoplevelse. Vi bruger også de indsamlede data til at kommunikere med dig, f.eks. til at informere dig om din konto, nye produkter eller tjenester, sikkerhed og andre former for opdateringer.

 

Hvordan bliver mine oplysninger brugt?

Sonos bruger de indsamlede oplysninger til følgende formål:

  • Produktforbedring
  • Udvikling af fremtidige produkter
  • Kundesupport
  • Sikkerhed, sikring og konfliktløsning
  • Produktydelsesanalyse
  • Kommunikation og marketing

 

Hvordan kan indsamling af mine oplysninger hjælpe Sonos med at forbedre produkter?

Vi indsamler disse oplysninger for at hjælpe dig med at sørge for, at dine produkter fungerer korrekt, og for at sikre, at vi tilbyder dig de rigtige alternativer mht. valg af musik, baseret på din geografiske lokation. Vi indsamler også fejlrapporter, så vi kan foretage forbedringer med henblik på at eliminere eventuelle fejl og problemer. Og til sidst hjælper det os med at finde nye måder at fylde hjem med musik på, hvis vi kan forstå, hvordan og hvornår vores kunder anvender deres systemer.

 

Kan jeg anvende Sonos uden at blive registreret?

Nej. For at dit Sonos-produkt kan fungere korrekt, skal du registrere det. 
Kan jeg fravælge at dele mine oplysninger med Sonos? 
Ja, du kan fravælge indsendelsen af visse typer personlige oplysninger til Sonos. For eksempel yderligere brugsdata, som ydeevne- og aktivitetsdata. Visse kategorier af de oplysninger, vi indsamler, er dog nødvendige for, at dit Sonos system kan udføre dets grundlæggende funktioner korrekt, og du vil ikke kunne fravælge denne dataindsamling. Det er de data, vi kalder funktionelle data.

 


Hvordan sletter jeg mine personlige oplysninger fra Sonos, og hvad vil det betyde?

Du kan altid sende os en e-mail på [email protected] eller kontakte vores kundeserviceteam for at anmode om, at dine oplysninger slettes. Du skal dog være opmærksom på, at ved at slette dine personlige oplysninger, vil dine Sonos-produkter ikke længere kunne fungere.

 

Fremsender Sonos mine oplysninger til musiktjenester?

Sonos deler oplysninger, som er nødvendige for at muliggøre din oplevelse med musiktjenester på Sonos. For eksempel, hvornår der skal sættes på pause, afspilles eller springes en sang over. Vi deler kun oplysningerne med de musiktjenester, du har givet tilladelse til. En undtagelse ville være, hvis du har et problem, der kræver at vi kontakter musiktjenesten, med din tilladelse, for at prøve at finde en løsning på problemet.

 

Opbevarer eller deler Sonos oplysninger om mit betalingskort?

Nej. Disse oplysninger anvendes kun til at behandle din betaling på betalingstidspunktet. 
Hvilke oplysninger, der indsamles via stemmestyringsteknologi, når denne bliver tilgængelig, vil blive delt med tredjeparter?

Sonos deler stemmeoptagelsen og visse aktivitetsdata. Vi deler dog kun med de partnere, hvis stemmestyrede assistent du har godkendt. Vi deler disse oplysninger for at sikre, at den tilsluttede tjeneste fungerer korrekt, og at du får den bedst mulige brugeroplevelse.

 

Hvilke oplysninger deles med min udbyder af hjemmeautomatisering?

Vi deler oplysninger om “Afspiller nu”, samt oplysninger om dine Sonos-playlister og -favoritter.

 

Hvor længe opbevarer Sonos mine oplysninger?

Sonos tilbageholder personlige oplysninger så længe, som det er nødvendigt, for at levere tjenester, understøtte dit Sonos-produkt og opfylde de transaktioner, som du har anmodet om, eller for at opfylde andre vigtige formål, så som at overholde vores juridiske forpligtelser, løse stridigheder og for at håndhæve vores indgåede aftaler. Eftersom disse behov kan variere for forskellige datatyper i forbindelse med forskellige produkter eller tjenester, kan de faktiske opbevaringsperioder variere betydeligt. For eksempel opbevarer vi funktionelle data så længe, at du har et aktivt Sonos-produkt.

 

Hvordan opbevares og sikres oplysningerne på Sonos’ servere?

Sonos er forpligtet til at beskytte sikkerheden af dine personlige oplysninger. Vi bruger en lang række sikkerhedsteknologier og -processer for at hjælpe med at beskytte dine personlige oplysninger mod ikke-autoriseret adgang, brug eller offentliggørelse. F.eks. gemmer vi de personlige oplysninger, som du oplyser, på computersystemer med begrænset adgang og i kontrollerede anlæg. Alle oplysninger, vi sender via internettet, er beskyttet med kryptering.

 

Anvender Sonos cookies eller pixels til at indsamle oplysninger?

Ja, vi bruger cookies og lignende teknologier som pixels, tags og web-beacons, når du besøger vores hjemmeside eller bruger vores app. Når du besøger vores hjemmeside eller bruger vores app, accepterer du brugen af cookies og lignende teknologier til de formål, der er beskrevet i vores fortrolighedspolitik. Dette hjælper os med at give dig den bedst mulige oplevelse og sørger for, at visse dele af vores website kan fungere korrekt. Du har altid mulighed for at justere indstillingerne i din browser eller enhed, så de ikke accepterer cookies og lignende teknologier, hvis du foretrækker dette.

 

Anvender Sonos interessebaseret annoncering?

Ja. Vi arbejder med tredjeparts-annoncører, der bruger cookies og lignende teknologier for at levere mere relevant annoncering om Sonos på vores webside og på internettet. For at levere denne interessebaserede annoncering kan annoncørerne kombinere ikke-personlige data erfaret om dine onlineaktiviteter over tid, for at skræddersy de annoncer, du får vist, til dig. Vi deler ikke dine personlige oplysninger for at gøre dette.

 

Hvilke sikkerhedsforanstaltninger er på plads med hensyn til børn, der har adgang til Sonos-produkter?

Sonos er ikke henvendt til børn og har ikke til hensigt at tiltrække børns opmærksomhed. Sonos kræver ikke bevidst personlige oplysninger fra børn og sender heller ikke anmodninger til dem om personlige oplysninger. Selvom besøgende i alle aldre kan navigere på vores hjemmeside, indsamler vi ikke med vilje personlige oplysninger fra personer, der er under 16 år. Hvis en forælder eller en værge har modtaget en meddelelse om, eller på anden måde har erfaret, at et barn under 16 år er blevet fejlagtigt registreret på dette websted med falske oplysninger, annullerer vi barnets konto og sletter barnets personlige oplysninger i vores system.

 

Hvordan kan jeg kontakte Sonos, hvis jeg har spørgsmål om Sonos’ Fortrolighedspolitik?

Hvis du har spørgsmål om brugen af dine personlige oplysninger, er du velkommen til at sende en e-mail til os via [email protected]

 

Denne OSS / FAQ er tillæg til artiklen: Sonos: Accepter medlytning på ny talestyring

 

Annonce