Forside Nyheder

YouSee tabte 18.000 tv-kunder i 3. kvartal

-
Foto: Shutterstock.com

18.000 tv-kunder sagde farvel til YouSee i seneste kvartal. År til dato er det minus 63.000.

TDC-koncernens omsætning rundede de 5 mia. med et  driftsresultatet (EBITDA) på 2,1 mia. kr. Det er et fald på hhv. 5% og 3% sammenlignet med samme periode sidste år.

Særligt området EU-roaming var ventet at blive dyrt for TDC, men her skriver de nu at de højere abonnementspriser og bedre aftaler på området delvist opvejer dette.

Til gengæld har YouSee fortsat svært ved at holde på tv-kunderne. Kabelklippere og kunder der barberer ned på tv-pakkerne er fortsat noget tv-distributøren er ramt af.

 

Minus 18.000 tv-kunder

YouSee mistede 18.000 tv-kunder i 3. kvartal 2017 og har år til dato tabt 63.000 tv-kunder, så antallet af tv-kunder nu er på 1.316.000.

“Vi er i et tv-marked under forandring, hvor vi ser en stigende efterspørgsel efter digitalt indhold. Derfor har vi også søsat en række initiativer, der bygger bro mellem traditionelt tv og streaming, og som noget nyt begynder vi nu også at give vores kunder eksklusivt indhold, som de kun finder hos YouSee”, forklarer Pernille Erenbjerg, koncernchef i TDC Group.

Andelen af kunder der kun har grundpakken er nu 34,6%, og her vil YouSee lokke med andre måder at blande indholdet på hvor tv-kanaler og streamingtjenester kan samles i et abonnement.

 

Se også: YouSee klar med omfattende fordelsprogram

 

Annonce