Forside Nyheder

Nyt team skal forny og styrke TV 2 PLAY

-
Morten Lübbert og Dorte Høeg Brask. Foto: TV 2

TV 2 henter filminstruktør og redaktør Dorte Høeg Brask ind, hvor hun sammen med Morten Lübbert skal styrke streamingtjenesten TV 2 Play.

TV 2 etablerer nu et egentligt indholdsteam til den hastigt voksende streamingtjeneste TV 2 Play.

Filminstruktør og redaktør Dorte Høeg Brask, der kommer fra en stilling som digital redaktør på børneområdet i DR, er pr. 1. februar ansat som redaktionel projektleder hos TV 2 PLAY, mens Morten Lübbert, der senest var partner i produktionsselskabet Highwire, fra i dag er udpeget til branded content producer i TV 2 PLAY.

“De to ansættelser er et godt billede på den udvikling, vi har gang i på TV 2 PLAY, og jeg er superglad for det nye indholdsteam, vi her får etableret til at supplere de stærke kræfter, vi allerede har ombord”, fortæller indholdschef for TV 2 PLAY, Sune Roland, og fortsætter:

“Som redaktionel projektleder skal Dorte Høeg Brask sikre, at vi knytter TV 2 PLAYs behov endnu bedre sammen med vores lineære forretning. Når vi sidder og kigger et år frem på, hvilke programmer der sandsynligvis vil komme til at klare sig godt på PLAY, skal Dorte være dén, der går til den ansvarlige tv-redaktør og finder modellen for, hvordan kan vi udvide det enkelte programs univers på PLAY. Det kan være som et eller flere ekstraprogrammer, ekstra scener eller en særskilt programserie, der bevæger sig i samme univers som det lineære indhold”.

Ansættelsen af Morten Lübbert som branded content producer på TV 2 PLAY sker som konsekvens af, at branded content er i eksplosiv vækst både nationalt og internationalt, og ansættelsen kommer i forlængelse af etableringen af en decideret branded content-afdeling i TV 2s kommercielle afdeling. Markedet efterspørger stærke mediebrands som TV 2 til udvikling af indhold i et redaktionelt kvalitetsmiljø.

“Vi oplever, at adskillige kommercielle aktører er interesserede i at arbejde tættere sammen omkring indhold. Derfor er vores målsætning at blive landets bedste til – sammen med de danske producenter – at producere det, vi kalder branded content shorts, som er serielle fortællinger af kort varighed i samarbejde med et kommercielt brand. Vi har et ønske om at nå op på seks-otte serier om året, som vi f.eks. kan distribuere, når der er pause i de store tv-sæsoner og dermed god plads på TV 2 PLAY”, siger Sune Roland.

 

Indholdsudvikling rettet mod streaming på TV 2 PLAY

Dorte Høeg Brask glæder sig til opgaven at udvikle TV 2 PLAYs indholdsstrategi og til – i et tæt samarbejde med tv-redaktører på tværs af kanaler og brands – at sikre, at indholdsudviklingen også altid er rettet mod streaming på TV 2 PLAY.

“Det er selvfølgelig med vemod, at jeg forlader børneområdet, men jeg har fået et tilbud, som er vildt spændende og udfordrende, og hvor jeg kan bruge mine digitale og indholdsmæssige kompetencer på den helt store klinge”, fortæller Dorte Høeg Brask, og fortsætter:

“I en digital virkelighed, hvor konkurrencen om brugernes tid skærpes, er kvaliteten af streamingtilbuddet afgørende, og jeg er glad for at få lov til at løfte denne vigtige opgave hos TV 2 PLAY og sikre den størst mulige gennemslagskraft for alt det stærke indhold fra TV 2-familien”.

TV 2 PLAY har over 350.000 abonnenter svarende til flere end 700.000 brugere (tal fra slutningen af 2017).

 

Annonce