Forside Nyheder

TV 2 Echo skal få flere 20-30-årige til at trykke PLAY

-

TV 2 Echo er ikke en ny tv-kanal, men en ny journalistisk satsning der skal få flere yngre til at kigge med.

Hvem er vi? Hvad tror vi på? Hvad inspirerer os? Hvad gør os lykkelige og kede af det? TV 2 Echo er TV 2s bud på en ny type aktualitetshistorier, der handler mere om vores liv end om samfundet.

Mindre om, hvad magthaverne siger, og mere om, hvad mennesker gør. De udkommer hver dag på

“Historierne fra TV 2 ECHO er journalistiske videofortællinger, der skal appellere til et mere begejstret og mere engageret liv – og til nye målgrupper. Historierne er typisk et par minutter lange, de er professionelt fortalt i høj produktionskvalitet, og kan være lette i tonen – men ikke nødvendigvis i emnevalget. Vi kommer til at beskæftige os med etiske og moralske valg i livet, og vores historier vil noget”, forklarer Marie-Louise von Holstein, der er redaktionschef for TV 2 Echo.

Historierne er for alle, men de er fortalt på en måde, der appellerer særligt til den yngre målgruppe – typisk de 20-30-årige, da det netop er en aldersgruppe, der er i færd med at skabe og forme deres egen vej i livet.

De er sværere at nå med klassiske nyhedstilbud, men er ikke desto mindre meget optaget af seriøse emner og store spørgsmål.

TV 2 Echos videohistorier udkommer hver dag – men ikke på bestemte tidspunkter eller med bestemte mængder.

De starter d. 1. marts på tv2.dk, TV 2 PLAY samt Facebook og Instagram.

 

Annonce