Forside Nyheder

TV 2 dropper ReklameBingo

-
ReklameBingo var bingo under reklamerne. Foto: TV 2

Muligheden for at spille med om præmier under reklameblokkene forsvinder per 31. marts.

TV 2 lancerede sidste år ReklameBingo, hvor seerne via en app kan spille med om præmier under reklameblokkene. Når en reklame ruller over skærmen, og selskabet bag er på ens spilleplade, så kan man “lægge en brik”, og når rækken eller pladen er fyldt modtages lodder til konkurrencen.

Det er ifølge TV 2 blevet til Danmarks største second screen-app, en app der benyttes sammen med et tv-program.

“ReklameBingo er Danmarks største second screen-app med over 220.000 downloads, og den er udviklet med ét formål – at skabe øget effekt for annoncørerne. Det har produktet i dén grad leveret med en stigning på over 40 procentpoint i reklameerindringen blandt de mange seere, der hver uge spiller med. Resultaterne er så lovende, at der nu også er interesse for produktet i andre nordiske lande”, fortæller TV 2s salgsdirektør Peter Olafsson.

 

Lukker efter kritik fra Annoncørforeningen

Annoncørforeningen har kritiseret TV 2s ReklameBingo for at være for dyrt for annoncørerne og for, at ReklameBingo har været en del af TV 2s årsaftaler – noget, som Annoncørforeningen nu vil bringe videre til Konkurrencestyrelsen.

Annoncørforeningen har i den forbindelse nævnt priser på helt op til 50.000 kroner for annoncørernes medvirken i ReklameBingo og har også stillet spørgsmålstegn ved TV 2s indsamling af data i samarbejde med mediebureaet GroupM.

“Kritikken fra Annoncørforeningen er uberettiget. Vores data indsamles og behandles naturligvis sikkert og uden særlige rettigheder til vores samarbejdspartner. Og vi kan slet ikke genkende priseksemplerne. Annoncørerne betalte sidste år godt 6.600 kr. i gennemsnit for at være med i ReklameBingo, og det relativt beskedne beløb skal ses i forhold til det store løft i reklameerindringen, de har fået”, lyder det fra Peter Olafsson.

Ifølge TV 2 har ReklameBingo øget erindringen om hvilke reklamer der er set med over 40%.

Men fordi det ikke er alle annoncører som ønsker at deltage så lukkes det nu ned. Sidste gang der kan spilles med er 31. marts 2018.

 

 

Annonce