Forside Indhold og distribution Film

Avis: Netflix overvejer egne biografer

-
Netflix CEO Reed Hastings. Arkivfoto: recordere.dk

Netflix har angiveligt været i forhandlinger om at opkøbe biografer.

Netflix har lige afholdt deres årlige store europæiske konference hvor emnerne var deres fortsatte investering i eksklusivt indhold, og det ikke mindst udenfor Hollywood.

Streamingtjenesten ser det som en opgave for dem at blive ægte global. De vil gerne lave serier og film der fortæller den gode historie, dette uanset sprog og oprindelse.

Netflix erfaring viser at hvis en historie er god, så kan den rejse verden rundt, og det har faktisk fået selv amerikanerne til at se Netflix-indhold produceret fra andre steder i verden – på andre sprog end engelsk (de har dog mulighed for at vælge dub på engelsk (eftersynkronisering).

 

Vil gerne i spil til filmpriser

Men Netflix kæmper en løbende kamp mod anerkendelse i det etablerede filmmiljø, altså være inde i varmen til eksempelvis Oscar og Cannes.

Men de traditionsbundne filmorganisationer vil ikke fravige kravene om at film der deltager i konkurrencerne, eller i de officielle fremvisninger i den forbindelse for Cannes vedkommende, skal have været vist i biografer.

 

Avis: Netflix har haft kig på biografer

Netflix overvejer angiveligt at etablere egne biografer nu. De har været på udkig efter mulige opkøb. Det skriver avisen LA Times.

Avisen har talt med kilder der fortæller at Netflix med det træk håber at komme i betragtning til Oscar.

Af mulige opkøb har de kigget på Landmark-biograferne, som er en kæde dedikeret til uafhængige film og udenlandske film, men kæde var angiveligt for dyr til en handel nu og her.

Netflix udkommer med 80 af deres egne film i år.

 

Annonce