Forside Produkter Mobil

Huawei vokser stadig på det globale marked

-
Huawei P20 Pro (foto: recordere.dk)

Huawei stormer frem på et smartphonemarked, der på globalt plan er nedadgående. En ny opgørelse fra IDC viser, at Huawei opnåede en markedsandel på 11,8 procent i årets fire første måneder.

Det svarer til en stigning på 13,8 procent sammenlignet med sidste år. Til sammenligning har det samlede marked for smartphones set en nedgang på 2,9 procent i løbet af årets første kvartal.

“Det faktum, at Huawei formår at vækste i et marked, der overordnet er nedadgående, vidner om, at forbrugerne i den grad ser os, som et brand, der leverer konkurrencedygtige kvalitetsprodukter. Både på design og performance ligger vores produkter i toppen, og vi mærker den stigende popularitet meget tydeligt. Senest med salget af P20 Pro, som er gået over al forventning,” siger Marie Dam Feldborg.

 

De tre Leica objektiver på Huawei P20 Pro (foto: recordere.dk)

P20 Pro er den største Huawei-succes i Norden nogensinde

Siden lanceringen af Huaweis P20-serie er salget af den nye topmodel eksploderet, og allerede nu er der sat ny rekord for smartphonevirksomheden. På bare 30 dage solgte Huawei flere end 100.000 smartphones i P20-serien i Norden samt Central- og Østeuropa. Og med 17 gange så mange solgte enheder har P20 Pro allerede overhalet sin forgænger. Størstedelen af salget kommer fra Danmark, Sverige, Norge, Polen og Østrig.

Artiklen fortsætter efter annoncen

“Vi har aldrig solgt så mange high-end smartphones i Danmark, som vi gør lige nu. Én af grundene til, at vi er lykkedes, er vores dybe indsigt i kundernes behov og vores løbende investering i innovation og design,” siger Marie Dam Feldborg, der er Senior Marketing Manager hos Huawei Danmark.

Læs også: TEST: Huawei P20 Pro – Super kamera Smartphone

 

Annonce