Forside Nyheder

TDC’s omsætning og indtjening vokser

-
Foto: recordere.dk

TDC er tilbage på vækst-sporet. I en pressemeddelse har TDC offentliggjort regnskab, der viser vækst på 1,1% i organisk indtjening. 

I det offentliggjorte regnskab for 2018’s første kvartal viser tallene en omsætning på 5,1 mia. kr., mens indtjeningen (EBITDA) lød på 2,1 mia. kr.

Den organiske indtjening er i vækst og stiger 1,1 pct. i forhold til samme periode året før. I Danmark udvikler indtjeningen sig endnu bedre med hele 2,7 pct. i organisk vækst. Dette er den højeste vækst siden 2010.

“Vi har siden lanceringen af vores strategi for to år siden arbejdet hen imod at vende udviklingen og skabe vækst i vores forretning i 2018. Regnskabet bekræfter, at vi når målet i år. Der er fra alle medarbejdere lagt en meget stor indsats i at nå hertil, og vi står dermed med et markant stærkere TDC Group end for to år siden,” fortæller TDC Groups koncernchef, Pernille Erenbjerg.

De forbedrede finansielle resultater er en konsekvens af eksekveringen af en lang række strukturelle og strategiske tiltag siden 2016, herunder sammenlægningen af brands og it-systemer, udrulning af højhastighedsbredbånd til halvdelen af danske hjem, et gennemgribende digitaliseringsprogram, fleksible tv-løsninger og udvikling af eget indhold.

 

Pernille Erenbjerg, koncernchef i TDC

Flere mobilkunder til TDC Group

Kvartalsregnskabet viser også, at selskabets danske mobilforretning fortsætter den stærke udvikling med 46.000 nye mobilkunder. Dermed har koncernen nu 3.039.000 mobilkunder i Danmark.

Tilgangen af mobilkunder og højere omsætning per mobilkunde på privatmarkedet bidrager til, at bruttofortjenesten i den danske mobilforretning fortsætter væksten for 8. kvartal i træk. I forhold til samme kvartal i 2017 øgedes mobilindtjeningen organisk med hele 9,5 pct. Fremgangen betyder, at TDC Group har øget sin markedsandel med 1,5 procentpoint, så selskabet nu tegner sig for mere end 40 pct. af omsætningen i det danske mobilmarked.

“Jeg er meget tilfreds med den udvikling, som vores mobilforretning har været igennem de seneste to år. Vi har haft et stærkt fokus på at have det bedste mobilnetværk i Danmark, og den strategi kvitterer vores kunder for,” siger Pernille Erenbjerg.

Kabel-TV mister dog stadig kunder

Selvom tallene for omsætning ser pænere ud, er der dog stadig et fald i YouSee når det gælder kabel-tv kunder.

Stadig flere dropper – eller nedgraderer deres TV pakker, og i første kvartal mistede YouSee yderligere 18.000 kunder.

Til gengæld kan YouSee glæde sig over at antallet af brugere af deres TV-boks stiger.

Annonce