Forside Nyheder

TV 2s bingoshow trækker rekordhøjt seerengagement

-
Fuld plade på TV 2 engagerer seerne. Foto: recordere.dk

Op til 62% af seerne på tv-programmet ‘Fuld plade’ spiller med. Det er ny rekord, fortæller TV 2.

Bingoshowet ‘Fuld plade’ der er den aktuelle fredagsunderholdning på TV 2 har vist sig særdeles populær på seerengagement.

Op til 62% af seerne spiller med og det er rekordhøjt.

“Ved det seneste program fredag 11. maj spillede hele 62 procent af seerne med, og det er et exceptionelt højt niveau – både når vi sammenligner med andre danske tv-programmer men også internationalt”, siger Anders Schäffner, der er digital produktchef på TV 2.

Engagementet har ligget mellem 44% og 62% og TV 2 mener at det rekordhøje engagement skyldes muligheden for at spille med under hele programmet og de præmier der kan vindes undervejs.

“I runde tal er der i gennemsnit omkring en kvart million danskere, der spiller med hver fredag, og samlet set kommer vi op på omkring en halv million danskere, der har spillet med i løbet af denne sæson”, fortæller Dorte Borregaard, underholdningsredaktør på TV 2.

 

Større teknisk udfordring

Det høje engagement er en større teknisk udfordring, fordi der skal håndteres flere hundrede tusinde brugere samtidig.

“Vi har nok alle sammen prøvet at sidde i en lang kø på nettet for at købe billetter til fx en fodboldkamp eller en koncert, hvor der er 20.000 billetter til salg”, fortæller Anders Schäffner og fortsætter:

“Her skal vi sluse en kvart million brugere ind på én gang og kan ikke bare sætte brugerne i kø. Derfor er vi også glade for samarbejdet med Peytz & Co, som vi har udviklet det digitale koncept sammen med, og som er med til at afvikle spillet under programmerne”,.

Fuld plade er et bingoprogram. I forhold til almindelig bingo er der dog ingen præmiegaranti. Der trækkes lod mellem seere med bingo, og de heldige ringes op under programmet.

 

Annonce