Forside Nyheder

Elgiganten: Hver 10. TV solgt er OLED nu

-
Philips OLED 873. Foto: recordere.dk

OLED TV bliver mere og mere populært, fortæller Elgiganten, der oplever et boom i hele tv-salget her til VM.

Torsdag sparkes Fodbold VM i Rusland i gang, og hos Elgiganten mærker man tydeligt, at en af årets største TV-begivenheder står for døren.

“Vi plejer at se solide hop i TV-salgstallene i ugerne og dagene før store sportsarrangementer som fx de olympiske lege og store fodboldmesterskaber som EM og VM, og det har vi så afgjort også set denne gang”, fortæller Thomas Overgaard, salgschef for audio/video i Elgiganten, og fortsætter:

“Det er især de større modeller, der er populære i år. Faktisk er andelen af solgte 65” fladskærme fordoblet i forhold til samme periode sidste år, men også 55” er en meget populær størrelse”.

 

Panasonic OLED FZ950. Foto: recordere.dk

 

Et ud af 10 solgte TV er OLED

Selvom OLED TV kun findes fra 55″ og opefter og har premium priser, så har skærmteknologien nu fået godt fat i markedet.

Af alle TV solgt i Elgiganten – alle skærmstørrelser – der udgør salget af OLED TV nu 10%.

Det hænger måske også sammen med at ‘folkestørrelserne’, altså de skærmstørrelser som flest kunder køber, nu er et valg mellem netop 55″ og 65″.

Sammenlignet med sidste år der investerer tv-kunderne lige nu også flere penge i det nye TV. Gennemsnitsprisen på tv-salget er steget med 10% på et år hos Elgiganten, altså at kunderne vælger at lægge 10% oveni for en større/bedre model sammenlignet med for et år siden, hvilket nok også kan tilskrives Fodbold VM.

Se også: Skærmstørrelser, så meget fylder det nye TV

 

Annonce