Philips Hue måtte også bukke under for julens pres, da for mange nye brugere forsøgte at installere deres gaver med smart lys.
Det var ikke kun Amazon Alexa der fik forstoppelse i julen, nu har Philips Hue meldt sig ind i klubben af systemer der ikke klarede presset denne jul.
For Philips har det været galt over flere dage, hvor de i stedet fra at være dem der gav lys i stedet er blevet lyseslukker.
Ligesom med Alexa så handler det om en jul hvor alt for mange forsøger at bruge systemerne samtidig. Alt for mange, i forhold hvad systemerne bagved er designet til.
For Philips Hue handler det om de servere på nettet der opretter nye brugere og linker konti sammen, eksempelvis linker en bruger af Philips Hue til en bruger af et smarthome og en taleassistent.
Philips mente det nok hurtigt var løst, for allerede i går skrev de at de håbede det snart var løst.
We’re currently seeing a lot of new activations which may result in some customers not being able to create a new account, log in, or link their account to third parties. We hope to have this solved soon and like to ask you to try again later. Apologies and happy holidays!
— Philips Hue (@tweethue) December 26, 2018
Her et døgn senere måtte de dog sende endnu en undskyldning ud, for problemerne var fortsat ikke løst.
If you were unable to successfully set up your Hue account or link your account to your voice assistant, we apologize. We’re on the case, identified the issue, and expect to have a resolution today. We'll keep you informed. Thanks for your patience.
— Philips Hue (@tweethue) December 27, 2018
De venter dog en løsning klar her senere i dag (amerikansk tid).
Se også: Alexa fik forstoppelse i juletrængslen