Forside Produkter Mobil

Apple undskylder: Vi tager sikkerheden i vores produkter ekstremt alvorligt

-
Foto: recordere.dk

Apple har udsendt en undskyldning for den alvorlige sikkerhedsbrist der ramte Facetime i sidste uge.

I sidste uge blev Apples opkald via Facetime ramt af en alvorlig sikkerhedsbrist, der betød at brugere kunne aflytte andre brugere, uden at de deltog i en samtale – før de besvarede et indgående opkald.

Apple blev efterfølgende mødt af kritik for at reagere sent på fejlen, og det bringer de nu en undskyldning for.

“Vi takker Thompson-familien for at rapportere fejlen. Vi undskylder overfor de af vore kunder der var berørt af, og alle der var bekymrede for, dette sikkerhedsproblem. Vi sætter stor pris på alles tålmodighed mens vi klargør opdateringen”, fortæller Apple i en udtalelse.

Opdateringen der genåbner Facetime gruppechat, som har været lukket ned siden mandag, udsendes i næste uge.

“Vi ønsker at forsikre vores kunder om, at så snart vores udviklingsteam modtog de oplysninger, der var nødvendige for at reproducere fejlen, der blev Group FaceTime lukket ned og reparationsarbejdet påbegyndt”, fortæller Apple og fortsætter:

“Vi forpligter os til at forbedre processen, hvorved vi modtager og eskalerer disse fejlrapporter, for at få dem videre til de rigtige personer hurtigst muligt”.

De slutter udmeldingen af med at forsikre at de fortsat tager sikkerheden meget alvorligt i deres produkter, og vil arbejde for tilliden.

“Vi tager sikkerheden i vores produkter ekstremt alvorligt, og vi forpligter os til fortsat at gøre os fortjent til den tillid, som Apple-kunderne har vist os”.

Udmeldingen kan læses i sin helhed på engelsk herunder.

 

Apple Statement

We have fixed the Group FaceTime security bug on Apple’s servers and we will issue a software update to re-enable the feature for users next week. We thank the Thompson family for reporting the bug. We sincerely apologize to our customers who were affected and all who were concerned about this security issue. We appreciate everyone’s patience as we complete this process.

We want to assure our customers that as soon as our engineering team became aware of the details necessary to reproduce the bug, they quickly disabled Group FaceTime and began work on the fix. We are committed to improving the process by which we receive and escalate these reports, in order to get them to the right people as fast as possible. We take the security of our products extremely seriously and we are committed to continuing to earn the trust Apple customers place in us.

 

Annonce