Forside Produkter Mobil

TDC / YouSee mobilnet er nede flere steder (løst)

-

TDC har problemer med mobilnettet på Sjælland og Fyn. Mange kan hverken ringe eller modtage opkald.

Der er lige nu store problemer med mobilnettet hos TDC / YouSee.

“Vi oplever desværre udfordringer med vores mobilnetværk lige nu. Det betyder, at rigtig mange af jer ikke har mulighed for at foretage eller modtage opkald”, fortæller YouSee på Facebook, og fortsætter:

Annonce:

“Vi knokler selvfølgelig på højtryk for at få det op at køre igen”.

Nedbruddet har ramt TDC’s mobilnet flere steder i landet, hvor der er bekræftet problemer på Sjælland, Fyn og Bornholm.

“Det er nogle driftsforstyrrelser, som gør, at man kan have problemer med at ringe fra 2G og 3G. Vi har alt disponibelt mandskab på sagen, og de arbejder på højtryk”, fortæller vagthavende presseansvarlig hos TDC, Mai-Britt Noe, til Ekstra Bladet.

Alarmcentraler og Akut-beredskab anbefaler at man låner en mobiltelefon med et andet mobilnet, hvis der er brug for at ringe efter hjælp.

Opdatering: Løst

 

Se også

Minister: Nu skal TDC redegøre for de mange nedbrud

 

Fra YouSee på Facebook

***Opdatering den 29. august 2019 kl. 15.30***

Problemerne med mobilnetværket er løst, og 2G- og 3G-netværket er i normal drift i hele landet.

Vi beklager dybt de gener, driftsforstyrrelsen har forårsaget.

***Opdatering den 29. august 2019 kl. 14.15***

Fejlen ser ud til at være rettet, men kunder i Syd og Vestsjælland samt Bornholm kan stadig mangle data.

Det arbejder vi fortsat på at få rettet.

***Opdatering den 29. august 2019 kl. 12.30***

Driftsforstyrrelserne på TDC’s mobilnetværk på Fyn og i Nordsjælland er afhjulpet. 2G- og 3G-netværket i disse områder er nu tilbage i fuld drift, og man kan ringe 112 igen.

Der er fortsat driftsforstyrrelser på de øvrige dele af Sjælland, Øerne og Bornholm. Kunder, der benytter 2G- og 3G-mobiltelefoni, kan være berørt. Kunder, der benytter fastnet- og 4G-mobiltelefoni, er ikke berørt.

Det betyder desværre også, at man ikke kan ringe 112 fra en mobil på TDC’s netværk i disse områder. Har du en mobiltelefon med volte, kan du taste 0045 eller +45 foran 112, og så kan de komme igennem.

TDC arbejder med alt disponibelt mandskab på at løse problemet og beklager de gener, det medfører for vores kunder. Vi opdaterer, så snart vi har nyt.

 

Annonce: