Forside * Nyheder

TV-krigen: Dplay i fokus nu, med dansk offensiv, fortæller topboss

-

Discoverys hovedkontor ser Danmark som et foregangsland, i forhold til at erstatte klassisk tv-distribution med streaming.

Danske Discovery har fuld opbakning fra den amerikanske ejer, til at udbrede streamingtjenesten Dplay til fordel for traditionel tv-distribution.

Annonce:

Faktisk blev Danmark og Sverige nævnt som foregangslande, af David M. Zaslav, CEO i moderselskabet Discovery Communications Inc, da han talte i forbindelse med fremlæggelsen af koncernens kvartalsregnskab forleden dag.

“I kan forvente at vi fremskynder OTT-tjenester, såsom vores selvstændige streamingtjeneste i Europa”, lød det fra David M. Zaslav, der fortsatte:

“2020 bliver et år, hvor vi virkelig begynder at sætte fart på det der fungerer. Der hvor vi mener, at vi har stærke kort på hånden, og Dplay er et af disse centrale områder for os”.

Han lod forstå at de kommer til at spille en offensiv strategi, i forhold til at erstatte den klassiske tv-distribution med Dplay.

“Forvent at vi skal spille lidt mere offensivt på udvalgte markeder, især hvor konsolidering hos distributører betyder, at vi er nødt til at skubbe hårdere på for at få fuld værdi for vores rige indholdsportefølje”, fortalte David M. Zaslav.

Her nævnte han specifikt Danmark, som et af de markeder hvor Discovery nu vil være mere aggressiv, i forhold til at få flere seerne over på Dplay.

Det kunne lyde som om der ikke er nogen forsoning med YouSee lige rundt om hjørnet, og Telia meldte ud forleden dag, at deres forhandlinger med Discovery kunne kuldsejle senest mandag, med Discovery-kanalerne væk fra Telia TV allerede fra tirsdag d. 3/3.

Discoverys CEO omtalte også Sverige som et andet nøgleland for Dplay, da Discovery har erhvervet rettighederne til den bedste fodboldliga Allsvenskan, hvor Dplay vil være det eneste sted af alle årets 200+ kampe kan ses. Discoverys svenske tv-kanaler, Kanal 5 og Kanal 9, vil kun vise omkring 30 kampe årligt, så svenskerne skal på Dplay hvis de vil se de øvrige kampe.

I dag er Dplay tilgængelig i 10 lande. Her forventer Discovery at Dplay kommer ud i dobbelt så mange lande indenfor det næste år.

 

Se også: Øvrige artikler i tema TV-krigen

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.