Forside Baggrund

Discovery+ og HBO MAX smelter sammen

-

Når WarnerMedia og Discovery fusioneres endeligt om få uger, begynder sammensmeltningen, der vil tage form af bundling til at begynde med.

Warner Bros. og alle det gamle filmselskabs tilhørende projekter og virksomheder har levet en omtumlet tilværelse de senere år. Først blev de opkøbt af den amerikanske telegigant AT&T, der samlede alle aktiviteterne under selskabet WarnerMedia, der blandt andet lancerede den populære streamingtjeneste HBO MAX.

Annonce:

Siden besluttede AT&T sig for, at de alligevel ikke kunne finde ud af at være en spiller i underholdningsindustrien. De valgte derfor at udskille WarnerMedia igen, så firmaet i stedet kunne fusionere med Discovery, der i dag er en mediegigant og er kommet langt siden den begyndte som en kanal med dyrefilm og dokumentarer.

Denne fusion blev annonceret sidste år, men som altid skulle fusionen lige godkendes hos myndighederne af konkurrencehensyn og en række andre ting skulle også lige falde på plads. Det ser dog ud til nu at være tilfældet, og ifølge Variety forventes handlen at blive endeligt lukket inden for den næste måneds tid.

Men siden annonceringen har det stået lidt hen i det uvisse, hvad der så skal ske med HBO MAX og Discovery+, de to populære streamingtjenester, det nye selskab får kontrol over. Warner Bros. Discovery, som det nye firma kommer til at hedde, har dog nu løftet sløret en smule.

Bundling først

Gunnar Wiedenfels, der er økonomidirektør i Discovery, fortalte lidt om planerne ved en medie- og telekom-konference afholdt af Deutsche Bank. Her sagde han, at planen på sigt er at smelte de to streamingtjenester sammen.

”Det er ikke noget, der sker i løbet af få uger, men det kommer heller ikke til at tage årevis, forhåbentlig blot nogle få måneder”, sagde Wiedenfels ifølge Variety, ”Det kommer til at tage noget tid at sikre, at brugeroplevelsen er god”.

Det betyder dog ikke, at Warner Bros. Discovery har tænkt sig at lade de to tjenester være fuldkommen adskilt, indtil sammensmeltningen finder sted. Så snart fusionen er endelig fuldendt vil firmaet ifølge Wiedenfels ”begynde at arbejde på en bundle-løsning. Måske bliver det noget med et fælles login, eller at gøre noget af indholdet fra den ene tjeneste tilgængelig på den anden”.

Tre store spørgsmål melder sig med Wiedenfels’ udtalelser. 1. Hvornår slår disse ændringer igennem i Danmark? 2. Hvad kommer den nye tjeneste til at koste i forhold til hvad Discovery+ og HBO MAX-kunder betaler nu? Og 3. Hvad kommer den nye tjeneste til at hedde. Måske ’DiscoHBO’? ’DisHBOvery’? ’Very HBO’? Hvis du har et bud, kan du jo smide det nede i kommentarsporet.

Annonce:
Forrige artikelTech-produktion i Kina sat på stand-by
Næste artikelNorlys giver sine Play kunder gratis CNN frem til 1. juni
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.