Warner Bros. Discovery har besluttet at genindføre navnet HBO Max. Det sker et år efter, at selskabet valgte at fjerne “HBO” fra tjenestens navn og i stedet kalde den Max.
Navneskiftet blev offentliggjort ved Warner Bros. Discoverys årlige præsentation i New York. Her blev annoncører og partnere informeret om fremtidige planer og programmer.
Ifølge selskabet er beslutningen truffet på baggrund af omfattende forbrugerdata. Analysen peger på, at HBO-navnet stadig har en stærk signalværdi, som Max-navnet ikke har formået at matche.
Fokus på HBO’s kerneindhold
Navneskiftet til Max kom i kølvandet på en sammenlægning med Discovery+. Målet var at favne bredere, men strategien ændres nu. Fokus bliver igen på det indhold, som forbindes med HBO: serier og programmer målrettet voksne og familier.
JB Perrette, ansvarlig for streaming i Warner Bros. Discovery, siger, at målet ikke længere er at tilbyde alt til alle, men at levere noget særligt. CEO David Zaslav understregede, at HBO-navnet står for kvalitet og derfor skal tilbage i centrum.
Tilbagevendingen til HBO Max træder i kraft i løbet af sommeren 2025.