Forside * Featured

Sonos direktør indrømmer fejl i app-lancering

- 73
Foto: recordere.dk

Sonos’ midlertidige CEO, Tom Conrad, erkender, at to upopulære beslutninger i forbindelse med selskabets nye app var bevidste.

Den største fejl var dog, ifølge ham, at Sonos ikke forstod, hvordan deres produkter bliver brugt i virkeligheden. Dette fortæller 9to5mac.com.

I maj sidste år lancerede Sonos deres første hovedtelefoner, Ace. For at understøtte dem blev en ny app lanceret – en fuldstændig ombygning af den tidligere. Appen manglede funktioner, som mange brugere satte stor pris på. Der opstod desuden problemer med ældre højtalere, herunder forbindelsesfejl og forsinkelser.

Annonce:

Virksomheden undervurderede konsekvenserne

Conrad fortæller, at to beslutninger blev truffet med vilje. Først valgte man at udelade visse funktioner, som kun en mindre gruppe brugte – men som var afgørende for netop dem. Andet var en radikal ændring af brugerfladen, som selskabet undervurderede effekten af.

Den mest alvorlige fejl var ifølge Conrad, at Sonos troede, at laboratorietest kunne afspejle brugernes hjem. Mange brugere bor i lejligheder med hundredvis af konkurrerende Wi-Fi-signaler og avancerede netværkskonfigurationer.

Sonos havde ikke testet tilstrækkeligt i disse miljøer, og det førte til ustabil drift og problemer med kompatibilitet med tjenester som Spotify og Apple Music.

“Vi ville aldrig have lanceret det”

Conrad siger, at ingen ville have godkendt lanceringen, hvis man havde forstået, hvor mange problemer den ville skabe i praksis. Han lover ændringer i måden, virksomheden arbejder og prioriterer på.

Conrad kan blive permanent CEO for Sonos

Selvom hans rolle er midlertidig, lægger Conrad ikke skjul på, at han er interesseret i at blive. Han har idéer til virksomhedens fremtid, men understreger, at beslutningen ligger hos bestyrelsen.

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.