
Den danske højtalerproducent SOUNDBOKS introducerer den 14. august sit første produkt uden for lydkategorien.
Produktet hedder Lightboks og skal bringe stemningsstyret festlys ud til private forbrugere.
SOUNDBOKS blev grundlagt i 2015 efter en idé født i Roskilde Festivals teltlejre. Nu forsøger virksomheden at gentage succesen inden for lys. Lightboks er udviklet til at synkronisere lys med musik og skal kunne bruges på samme måde som de bærbare højttalere.
Stifter og direktør Jesper Theil Thomsen sammenligner lanceringen med den oprindelige vision for lyd. Dengang var det usædvanligt med kraftig lyd til privatfester. Han forventer, at Lightboks vil skabe samme ændring inden for festlys.

Ny kategori skal bygges op
Lightboks placerer sig i et marked, som ifølge virksomheden ikke findes endnu i forbrugerversion. Den bygger bro mellem lyd, lys og sociale sammenkomster. Produktet er bærbart, batteridrevet og udstyret med proprietær teknologi, der tilpasser lyset til musikken.
Virksomheden beskriver produktet som et værktøj til at styrke sociale fællesskaber. Med over 400.000 solgte højttalere globalt, heraf 60-70.000 i Danmark, har SOUNDBOKS sat sit præg på gadebilledet og ungdomslivet.
Lanceres i august
Lightboks bliver tilgængelig fra den 14. august. Den kan købes via virksomhedens egen hjemmeside samt hos forhandlere som ElGiganten og HiFi-Klubben.








