
Det tidligere så populære HiFi brand AURALIC er lukket. Det fortæller StereoNET i en artikel.
I midten af september 2025 forsvandt AURALiC’s officielle onlineforum uden varsel. Forumet havde i årevis fungeret som platform for direkte kontakt mellem brugere og selskabets CEO, Xuanqian Wang, som selv deltog i teknisk support og produktdialog.
Wang trådte tilbage fra sin rolle som administrerende direktør i starten af 2025. Ifølge oplysninger online valgte han at fokusere på “andre projekter og racerløb”, men han har bibeholdt ejerskab i virksomheden. Hans fravær har skabt usikkerhed, da hans aktive rolle i produktudvikling og kundekontakt havde stor betydning for brandets omdømme.
USA-markedet lukket ned
Tidligere i år stoppede AURALiC alle leverancer til USA. Begrundelsen var amerikansk toldpolitik. Beslutningen fjernede virksomheden fra et centralt marked og bidrog ifølge kilder til et kraftigt fald i salget.
Flere distributører oplyser, at de har haft problemer med at få nye leverancer fra AURALiC i længere tid. Der er ikke kommet officiel information om fremtidig support eller service.
Ingen officiel udmelding
AURALiC har ikke ønsket at kommentere den aktuelle situation til StereoNET. Dog har flere kilder oplyst til StereoNET, at selskabet stopper al drift med øjeblikkelig virkning. Salget skulle være faldet med 80 procent i 2025, påvirket af toldkonflikter, konkurrence fra billigere produkter og globale økonomiske forhold.
Flere kilder hævder, at AURALiC’s immaterielle rettigheder er sat til salg med en forventet pris på 2 millioner dollars. En anonym kilde udtaler, at man stadig afventer klarhed om fremtidig service og support.
AURALiC’s situation afspejler bredere udfordringer i markedet for specialiseret lydudstyr. Toldspændinger, forsyningsproblemer og pres fra både etablerede producenter og teknologigiganter har reduceret indtjeningen i hele sektoren.
Det er endnu uklart, om AURALiC vil kunne videreføres gennem opkøb af virksomhedens teknologi.









