Forside * Featured

Viaplay oplever historisk fremgang med fleksible sportsabonnementer

-
Foto: recordere.dk

Streamingtjenesten Viaplay oplever en markant medvind efter starten på årets UEFA Champions League, og det er bl.a. de nye målrettede sportspakker som sælger.

Ifølge en udmelding fra Viaplay, så er det både antallet af nye kunder og seertal som er steget kraftigt. Kunderne har i højere grad valgt mindre, målrettede sportsabonnementer til, som nu viser sig at være en central del af succesen.

Rekordhøj sportskundebase

Åbningsrunden af 2025/26-sæsonen blev den bedst sælgende Champions League-uge nogensinde for Viaplay. Salget af abonnementer relateret til turneringen steg med næsten 80 procent sammenlignet med sæsonen 2023/24, hvor FC København sidst deltog. Seertallet på FCK’s første kamp voksede samtidig med knap 74 procent.

Annonce:

“Vi har solgt næsten 80 procent flere abonnementer direkte relateret til Champions League end ved FCK’s seneste deltagelse. Det viser en helt ekstraordinær interesse,” siger Sine Smith-Jensen, SVP Viaplay Commercial Denmark.

Resultatet har betydet, at Viaplay nu har sin største sportskundebase til dato i Danmark. Samtidig er antallet af Premium-abonnenter på sit højeste niveau nogensinde.

Nye pakker til forskellige behov

En stor del af fremgangen tilskrives de nye pakker, som Viaplay har lanceret det seneste år. Foruden Premium, der samler Champions League, Premier League, Bundesliga, Formel 1 og dansk fodbold, har kunderne nu mulighed for at vælge dedikerede pakker til eksempelvis Champions League eller udelukkende dansk fodbold.

Derudover har tjenesten introduceret en Studiepris med 50 procents rabat til studerende. Tiltagene har givet kunderne mere fleksibilitet, hvilket ifølge Viaplay er afgørende for den stærke vækst.

“Vi oplever, at danskerne engagerer sig mere end nogensinde i Champions League og sport generelt. Kombinationen af dansk deltagelse, flere store kampe og fleksible pakker giver en langt mere personlig oplevelse,” siger Sine Smith-Jensen.

Supplerende satsning på teknologi

For at fastholde de nye kunder har Viaplay samtidig investeret i teknologiske løsninger. Den nye app Viascore giver brugerne adgang til livescore, statistik og højdepunkter i realtid, og den har hurtigt placeret sig blandt de mest downloadede sportsapps i Danmark. Samtidig bidrager Viaplay Sport News og en målrettet indsats på sociale medier til at styrke dækningen.

Ifølge selskabet er samspillet mellem sportsrettigheder, fleksible pakker og digitale værktøjer centralt for fremgangen. “Alle disse faktorer bidrager samlet til de imponerende resultater, vi oplever i øjeblikket,” siger Smith-Jensen.

 

Fakta: Viaplays sportsabonnementer

Viaplay Premium
Champions League, Premier League, Bundesliga, Formel 1, dansk fodbold samt film og serier.

Champions League-pakke
Adgang til alle kampe i UEFA Champions League.

Dansk fodbold-pakke
Superliga og øvrige danske turneringer.

Studiepris
50 % rabat på Premium-abonnement for studerende.

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.