Forside Nyheder

iPhone 4: Ingen antennepanik i Danmark

 
Apples udmelding om antenneproblemer i iPhone 4 får ikke teleselskaberne i Danmark til at overveje at udskyde salgsstarten. “Produktet virker fint”, lyder det samstemmende.


Over de seneste uger har medierne bugnet af historier om signal- og antenneproblemer på iPhone 4. Problemer som fredag blev bekræftet af Apples overhoved Steve Jobs, der tilbød kunderne et gratis cover, samt muligheden for at returnere produktet, hvis ikke mobilen levede op til forventningerne.


Antennesnakken har dog ikke skabt panik hos de danske teleoperatører, forud for produktlanceringen fredag den 30. juli.


Samstemmende lyder det fra både Telia, Telenor og 3, at planerne omkring iPhone 4 ikke er ændret. Det viser en rundringning, som Mobilsiden.dk har foretaget.


 


Ingen reel betydning


“Vores produkttest-folk siger, at mobilen fungerer fint. Vi har set, at der kan fremprovokeres et udslag i signalvisningen, når man holder der, hvor metalrammen er samlet, men vores tests viser, at det i praksis ikke har nogen reel betydning for kunderne, da det ikke går ud over opkald, SMS’er eller data”, siger kommunikationschef Stine Green Paulsen fra 3 til mobilsiden.dk.


Telia har igennem tre uger testet iPhone 4 ganske grundigt, også på steder, hvor netværket har dårlig dækning – dog uden at få nævneværdige andre resultater, end man fik ved samme test på iPhone 3GS eller andre mobiler.


“Vi har ingen bekymring ved at starte salget. I nogle af vores forskellige tests kan vi godt få signalvisningen til at gå lidt ned, men det er slet ikke noget, som vil give et problem for vores kunder”, fortæller Michael Bech, salgsdirektør for privatkunde-salg i Telia til mobilsiden.dk.


 


Svagere dækning i USA


Han noterer sig, at snakken om signalproblemerne, primært kommer fra USA, som generelt er kendt for at have en svagere mobilnets-udbygning, end vi er vant til i Danmark.


Hos Telenor er der også ro i maven, forud for iPhone-starten.


“Som de andre teleselskaber har vi også testet iPhone 4 grundigt i vores netværk, uden at kunne finde fejl, der har kunne forårsage tab af opkald eller data”, siger Michael Lamberth, afdelingschef for privatmarkedet i Telenor til mobilsiden.dk.


Ingen af de tre selskaber har endnu kendskab til, om også kunderne i Danmark får adgang til “bumper”-coveret eller den bebudede returret.


 


Kilde: mobilsiden.dk

Annonce