Forside Nyheder

Konkurrencestyrelse tjekker TV distribution


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har iværksat en analyse af markedet for distribution af tv-kanaler.


Baggrunden for analysen er en formodning om, at der ikke er tilstrækkelig effektiv konkurrence på markedet. Der er få landsdækkende distributører af tv-kanaler, og nogle kanaler kan kun fås hos bestemte distributører. Det er et gennemgående træk, at der kun er mulighed for at vælge mellem pakker af kanaler, der er sammensat på forhånd af distributøren.


Formålet med analysen er at undersøge mulighederne for at forbedre konkurrencen og forbrugernes valgmuligheder.


?Markedet for tv-kanaler er svært at gennemskue. Forbrugerne har i dag kun begrænsede muligheder for frit at vælge de tv-kanaler, som den enkelte ønsker. Analysen skal give os indsigt i, hvordan der kan skabes bedre konkurrencemuligheder på markedet for tv-kanaler. Mere konkurrence vil føre til bedre valgmuligheder og lavere priser for forbrugerne.? udtaler direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Agnete Gersing i en pressemeddelelse.


Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen forventer at offentliggøre resultatet af analysen inden sommer 2011.


 


Kilde: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Annonce