Forside IFA IFA 2011

Harman, JBL og AKG på IFA

Hlog




Harman International har flere kendte HiFi brands i folden. Udover Harman Kardon er det JBL, AKG, Infinity, Lexicon, Mark Levinson samt et par stykker mere.

På IFA holder de til i et telt lige ved IFA-tårnet, et af områdets vartegn. Det specielle ved Harmans stand er at de senere år har den været lukket for offentligheden. Man skal have en aftale, som køber eller presse, for at komme ind og se nyhederne. Det er egentlig lidt underligt, man skulle jo mene at fabrikanterne også kan se fidusen i at vise produkterne frem for de øvrige besøgende, men ikke Harman.

Men vi var inviteret ind forbi, for at se produkterne.

Harman Kardon BDS x70, en serie komplette hjemmebiografsystemer, der understøtter 3D-Blu-ray. BDS x70-serien består af otte forskellige modeller. BDS 370 og BDS 470 har et 2.1-kanalsystem med to højttalere og en subwoofer, der giver en dyb og kraftig bas. BDS 670 har et 3.1-kanalsystem, mens de tre topmodeller BDS 770, BDS 776 og BDS 870 har et komplet 5.1-kanalsystem. Hertil kommer tilbehøret Bridge IIIp, en dockingstation til iPod eller iPhone, der muliggør afspilning af musik eller video direkte på hjemmebiografsystemet.

Ved Harmans surround receivere demonstrerede de også deres Medie Manager. Det er en overbygning til iTunes, hvor man kan organisere musikken til hjemmet. Bemærk at de bruger betegnelsen Medie Manager – frem for Music Manager – hvilket jo indikerer at andre typer media følger senere.

Harman lancerede deres mest luksuriøse høretelefoner nogensinde på IFA. K3003 er AKG?s flagskib inden for høretelefoner og henvender sig til den velhavende, passionerede entusiast, der søger den optimale lyd og ønsker det bedste inden for højteknologi. Høretelefonerne er håndlavede, 100 % kvalitetstestet efter samling og har et individuelt serienummer, som understreger deres unikke og overlegne håndværksmæssige udførelse. Prisen er også banebrydende for in-ear: Kr. 8.999,-

Vi fik også lyttet lidt til JBL?s ?Hear the truth?. Det er navnet på en kampagne der kommer til at løbe over flere år, og som vil præsentere en stadig voksende række af store internationale musiknavne, som ønsker, at deres fans skal høre musik, sådan som den oprindeligt var tiltænkt at skulle lyde. Og det kan JBL retro-højttalere sammen med highend anlæg fra Mark Levinson hjælpe med.

 

 









Annonce