Forside Nyheder

Garmin og rejsebureau inviterer på sociale løbeture


Garmin og rejsebureau inviterer på sociale løbeture


Med The Marathon Calendar kan du invitere dig selv indenfor i et socialt løbeunivers, og dyrke din lidenskab med alverdens maratonløbere.
 
Albatros Travel og Garmin Danmark har i samarbejde med Change Media udviklet et socialt kalenderværktøj som forbinder maratonløbere fra hele verden. The Marathon Calendar er en ny Facebook-app der giver maratonløbere overblik over kommende maratonløb, og samtidig giver brugerne mulighed for at kontakte hinanden.


Garmin Connect


Ved hjælp af funktionen ?Garmin Connect? i Garmins løbeure, kan løberne også dele deres tider med hinanden på The Marathon Calendar. På den måde kan de hele tiden kan holde styr på deres egne og vennernes tider, uanset om maratonløbet foregår i USA, Jordan, Sydafrika, Kina eller København.


?Den livlige aktivitet og dialog på vores Adventure Marathon-hjemmesider og tilknyttede Facebook, understreger maratonløbernes behov for at kommunikere og socialisere med hinanden. Vi vil gerne hjælpe løberne med at skabe et endnu tættere sammenhold, og samarbejdet med Garmin Danmark er derfor oplagt, fordi de råder over den helt rigtige platform,? siger Jesper Dichmann der er Online Director for Albatros Travel.


Samarbejde mellem tre brancher


Idéen til The Marathon Calendar kommer fra folk hos Sociale Media-bureauet Change Media, der både hjælper Garmin Danmark og Albatros Travel med strategisk kommunikation på Facebook. Her havde man opdaget, at der manglede en samlet oversigt over de forskellige maratonløb i verden, og Change Media fremlagde derfor idéen for Garmin Danmark og Albatros Travel.
 
Begge virksomheder var med på idéen, og derfra gik ikke længe før The Marathon Calendar blev en realitet. Albatros Travel har i flere år tilbudt særlige maratonrejser. Samtidig har Garmin skabt en masse produkter til GPS-baseret træning for sportsudøvere, og via Garmin Connect har brugerne af Garmins fitnessprodukter allerede logget omkring 3 milliarder kilometer træning.
 
?Vi ser, at især de store præstationer som maratonløb næsten med det samme bliver delt med venner og familie via delefunktionen på Facebook, og har ofte tænkt – hvad nu hvis løbere, der træner til et bestemt maraton let kan finde andre løbere som også er tilmeldt, og derigennem hjælpe hinanden med planlægning og motivation, dele træningsforløb, tips og meget mere? Nu har samarbejdet med Albatros Travel og Change Media givet os den helt rigtige sammensætning af knowhow til at kunne skabe denne nye og spændende mulighed for dedikerede maratonløbere,? fortæller Kenneth Aaabenhus, der er administrerende direktør hos Garmin Danmark.


Kilde: Pressemeddelse, Garmin Danmark

Annonce