Forside Nyheder

SBS køber Radio 100, Soft og Klassisk


Jim Receveur (tv) bliver ny direktør for alle radio-aktiviteterne i SBS Radio. Th. er det Henrik Ravn, adm. direktør for SBS MEDIA.


 


SBS på opkøb i det danske radio-marked. Køber Radio 100, Radio Soft og Radio Klassisk.


SBS MEDIA, som bl.a. står bag de to radiostationer NOVA fm og The Voice, køber Radio 100, Radio Soft og Radio Klassisk.


Med opkøbet styrker SBS Radio sin position på radiomarkedet i Danmark, og SBS vil nu sætte endnu større fokus på at få flere lyttere til at tune ind på de kommercielle radiostationer. DR har i dag over 70 procent af al radiolytning i Danmark, men det forhold vil SBS gerne ændre:


?Med en bred portefølje af radiokanaler ? lige fra The Voice til Radio Klassisk – i et og samme mediehus står vi nu langt stærkere rustet til at tage kampen op mod DR og sikre en sund og ligeværdig konkurrence i Danmark. Vi vil udvikle og udvide det kommercielle danske radiomarked. Det er en stor dag for kommerciel radio,? fortæller Henrik Ravn, adm. direktør for SBS MEDIA i en pressemeddelse.


Radio 100 blev etableret i 2010 bl.a. af adm. direktør Jim Receveur, der bliver ny direktør for alle radio-aktiviteterne i SBS Radio.


?Jeg glæder mig til at blive en del af SBS Radio. Vi har nu for første gang en markedsstruktur, som gør det muligt at drive kommerciel radio på fornuftige vilkår i Danmark. Radio er et stærkt reklamemedie, som har de bedste forudsætninger for at tage markedsandele fra andre mediegrupper. Samtidig står SBS Radio nu godt rustet til at tage kampen op mod DR,? siger Jim Receveur.

Annonce