Forside Nyheder

Lad 3D-kortkrigen begynde


I Silicon Valley taler man lige nu meget om kortkrigen, der foregår mellem Google og Apple. Efter at sidstnævnte har smidt førstnævnte ud som standard-kortleverandør til iOS, er især ejerskabet af 3D-kortmarkedet åbent for alle.


Selv Nokia forsøger på forskellig vis at gøre sig gældende på navigationsfronten. Nu blander endnu en tech-gigant sig: Amazon. Fra at have været en “simpel” (læs: gigantisk) e-handler, er Amazon stille og rolig på vej til at blive langt mere end det. De er nu en konkurrent til streamingtjenester som Netflix og iTunes i USA og England, de laver hardware i form af Kindle-serien og nu vil de altså også konkurrere på kort.


Det fortæller websitet GigaOm, der har opsnappet et rygte om, at Amazon netop har købt startupfirmaet UpNext, der specialiserer sig i – godt gættet – 3D-kort. UpNext har angiveligt allerede 3D-kort over 50 amerikanske byer. Amazon har angiveligt betalt 2,5 mio. dollar for firmaet, ca. 13,3 millioner kroner. Hvilket må siges at være billigt, hvis det kan bringe dem i konkurrence med Google og Apple, f.eks. via deres tablet, Kindle Fire.


 

Annonce