Forside Nyheder

Ping er død


Det er svært at lave sociale netværk, der kan konkurrere med Facebook. Også selvom de er centrerede omkring musik i iTunes.


Det var det, Apple forsøgte at gøre med Ping for to år siden. Idéen var god nok, men Apple blev overhalet indenom af de sociale funktioner på f.eks. Spotify, der fungerede glimrende sammen med Facebook. Og så var der ligesom ikke rigtig nogen grund til at skifte socialt netværk.


Ping kom aldrig rigtigt op at køre i forhold til brugerrekrutteringen, og efter lanceringen holdt Apple noget lav profil på vegne af tjenesten. 12. september holdt Apple op med at acceptere nye medlemmer.


Dermed går Ping ikke bare ind i puljen af Apple-projekter, der fejlede. Sådan en pulje har Google også, og den er noget større end end Apples. Også Google har forsøgt at konkurrere med Facebook og er med Google+ blevet dem, der er kommet tættest på, selv om de med ca. 150 mio. brugere stadig er meget langt fra at udgøre nogen trussel mod Facebook.

Annonce