Forside Nyheder

Microsoft har firedoblet sin andel af tablet-markedet


Det går bedre for Microsofts tablet-strategi, efter Windows 8 er kommet ud.


Det melder firmaet Strategy Analytics nu ud, efter de har givet tablet-markedet et gennemsyn. Microsoft har nemlig firedoblet deres tablet-salg, efter Windows 8 blev lanceret, hvilket også nogenlunde falder sammen med lanceringen af Microsofts første, egen tablet, Surface RT.


Det skal dog siges, at den nye markedsandel dækker alle tablets med versioner af Windows 8 på, ikke bare Microsofts egen hardware.


Med den nye vækst sidder der nu en version af Windows 8 på 7,5% af alle tablets, der blev solgt i første kvartal. Det er stadig ret småt, og det siger noget om, hvor få Windows-tablets, der blev solgt før nytår. I alt blev der ifølge Strategy Analytics solgt omkring 3 millioner tablets med Windows 8 eller Windows RT på i kvartalet.


Apples iPad sidder dog stadig tungt på tablet-tronen med 48% af markedet. Android-tablets sidder på 43%.

Annonce